قیمت دام زنده افزایش یافت

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با تاکید بر اینکه افزایش قیمت دام زنده مقطعی است، گفت: در روزهای آینده شاهد بازگشت ثبات به بازار و حتی کاهش قیمت گوشت خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت دام زنده در ۲ هفته اخیر با افزایش روبه‌رو بوده و در برخی مناطق به بیش از ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

گوشت ارزان کنیایی به ایران می‌آید/قرارداد تهاتر نیسان آبی با گوشت قرمز در سفر رئیس‌جمهور

در همین خصوص منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور، اظهار کرد: در برخی از مناطق ممکن است قیمت دام زنده ۱۵ الی ۱۷ هزار تومان افزایش یافته باشد، اما به طور کلی در سراسر کشور این افزایش قیمت اعمال نشده است.  

وی در ادامه افزود: در ۲ هفته اخیر و پس از عید قربان، قیمت دام زنده با افزایش جزئی روبه‌رو بود، اما این نوسان مقطعی بوده و در حال رفع شدن است.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور علت نوسان قیمت گوشت در هفته‌های اخیر را افزایش تقاضا به‌علت گرانی گوشت مرغ دانست و گفت: افزایش تولید، عرضه  واردات در هفته‌های آینده موجب بازگشت ثبات به بازار گوشت قرمز و حتی کاهش قیمت آن خواهد شد.  

پوریان تاکید کرد: در حال حاضر قیمت دام سبک زنده در برخی از مناطق ۱۶۵ هزارتومان و در برخی مناطق دیگر ۱۷۰ هزارتومان است.  

وی همچنین اعلام کرد: در رابطه با تامین و تولید دام زنده هیچ مشکلی وجود ندارد و مشکل اصلی بالا بودن قیمت گوشت قرمز برای مصرف‌کننده است.  

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1190470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =