روند کاهشی بازار طلا و سکه تا چه زمانی ادامه دارد؟

کارشناس بازار طلا و سکه گفت: ماه‌های آینده با افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه روبرو خواهیم بود و با توجه به حجم تقاضا، در چهار ماه پایان سال یعنی تا اسفند ماه دوباره شاهد صعودی شدن بازار طلا و سکه هستیم.

ابراهیم محمدولی کارشناس بازار طلا و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار طلا و سکه اظهار کرد: بازار طلا و سکه در هفته‌های اخیر به‌خاطر حساسیت‌هایی که جنگ حماس و اسرائیل به وجود آورد، تا حدودی افزایشی بود و بعد از آن سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها دال بر کاهش تنش، موجب شد که روند نزولی شود و این احتمال وجود دارد که این روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲

محمدولی در پاسخ به این سوال که طلا و سکه به قیمت واقعی خود نزدیک شده یا خیر، عنوان کرد: بحث براین است که می‌خواهیم با چه شاخصی قیمت واقعی طلا را بسنجیم، به عقیده من قیمت واقعی طلا چیزی نیست که در حال حاظر مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: اگر مقایسه‌ای بین بازار طلا و سکه و سایر بازارها انجام دهیم متوجه خواهیم شد که قیمت طلا نسبت به سایر اقلام رشد چندانی نداشته، اما در هر صورت همه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دنبال ثبات بازار هستند، چرا که این امر باعث می‌شود خریدار و فروشنده با خاطری جمع وارد بازار شوند اما وقتی نوسان و التهاب باشد شاهد رکود بازار خواهیم بود.

کارشناس بازار طلا و سکه پیش‌بینی کرد: روند کاهشی قیمت طلا ممکن است مدت کوتاهی ادامه داشته باشد اما طبیعت کار نشان می‌دهد در ماه‌های آینده با افزایش تقاضا در بازار روبرو خواهیم شد و با توجه به حجم تقاضا، پیش‌بینی این است در چهار ماه پایان سال یعنی تا اسفند ماه شاهد افزایش قیمت باشیم و بعد از اسفند ماه باتوجه به مناسبت‌هایی مانند ماه مبارک رمضان، روند قیمت طلا دوباره کاهشی شود.

کارآموز خبرنگاری: نسترن تقی‌زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1206015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =