برگزاری نمایشگاه هنر و پاییز در دانشگاه آزاد بندرعباس

نمایشگاه هنر و پاییز، کاری نو از هنرهای دستی، نقاشی و خوشنویسی به همت دانشجویان رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در افتتاح این نمایشگاه که به همت دانشجویان گروه آموزش ابتدایی مقطع کاردانی در راستای مهارت آموزی دروس هنری از جمله کاردستی درکارگاه، خوشنویسی و نقاشی برگزار شد، با بیان اینکه تلفیق علم، خلاقیت و هنر موجب رشد ذهنی و عملی دانشجویان برای تدریس در مراحل بعد از دانشجویی می شود و می تواند دانش آموزان خلاق، کارآفرین و پزوهش محور تربیت کند افزود: امروز نقش دانشگاه در تربیت نیروی انسانی حرکت بر محور کارآفرینی است و باید در تربیت نیروی کاردان و کارآمد تلاش وافر شود.

محمد حسین رنجبر با بیان اینکه دوران دانشجویی دوران آزمون و خطاست و باید استادان در این برهه زمان نقش موثر و مهمی در آشنایی و مهارت آموزی دانشجویان ایفا نمایند گفت: بدون شک استادان کارآزموده و کاردان می توانند دانشجویان کارآفرین و خلاقی تربیت کنند که در توسعه همه جانبه کشور نقش آفرینی کنند و موجبات بالندگی کشور را رقم بزنند.

بابک دهقانی مدرس این دوره آموزشی نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: دانشجویانی که می خواهند به عنوان معلم در مدارس و مراکز فرهنگی و آموزشی فعالیت داشته باشند باید از خلاقیت خود به نحو احسن استفاده نموده و این مهارت ها را برای ایجاد اندیشه خلاقانه و نوآورانه در ذهن و عمل کودکانجاری سازند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان امروزه خلاقیت های بالقوه ای دارند که با آموزش های صحیح می توانند به شکوفایی و بالندگی برسند افزود: دانش آموزان خود به کلاس های متعدد هنری مراجعه دارند و مباحث زیادی را در علم هنر می دانند، بنابراین بهتر است آموزگاران در این امر چیزی از ایشان کم نداشته باشند و چه بسا در مواردی از ایشان نیز پیشی بگیرند و بتوانند آموزه های جدید و نو را برای آنان آموزش دهند.

دهقانی با تاکید بر اینکه یک آموزگار خوب می بایست، در سه مهارت و امر مهم؛ علم ادب، علم ارتباطات اینترنتی و رایانه ای و استفاده مفید از فرهنگ و هنر اهتمام کامل داشته باشد اضافه کرد: اگر بخش سوم در خدمت تربیت دینی قرار بگیرد که کار ارزنده ای می باشد. می تواند در رشد فکری کودکان موثرباشد.

نمایشگاه هنر و پاییز به مدت دو روز در ضلع شرقی دانشگاه با حضور کلیه ی دانشجویان، مدرس مربوطه، مدیرگروه، کارشناسان رشته، معاون آموزش و پژوهش و همچنین ریاست دانشگاه افتتاح و برپا بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1207962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =