جشنواره فجر ۴۲ / نقطه صفر زمین، قصه‌ای واقعی از تحولات دهه ۸۰

چیزی تا آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و هر روز اشتیاق هنردوستان برای آشنایی با فیلم‌های حاضر در این جشنواره بیشتر می‌شود، «نقطه صفر زمین» به کارگردانی امیرعباس ربیعی یکی از فیلم‌هایی است که احتمال حضورش در جشنواره امسال بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کمتر از دوماه دیگر تا آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و عوامل سینمایی در تکاپو برای رساندن نسخه نهایی فیلم خود به این فستیوال بزرگ فرهنگی هستند.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فجر ۴۲ / صبحانه با زرافه دومین فیلم بلند سروش صحت

با وجود سکوت خبری برخی پروژه‌ها اما یک نگاه کوتاه به اخباری که روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها قرار گرفته نشان می‌دهد که جریان تولید سینمای ایران دوباره رونق گرفته است.

طبق اعلام رسمی جشنواره فیلم فجر ۱۰۶ اثر، فرم تقاضای حضور در جشنواره را پر کرده‌اند و با اعلام تعداد آثار متقاضی حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌ها درباره فیلم‌های سینمایی حاضر در جشنواره هم داغ شده است.

محتمل‌ترین فهرست متقاضیان جشنواره حاکی از آن است که امسال قرار است با شگفتی‌های زیادی روبرو باشیم و چیزی غیر از آنچه سال گذشته با آن روبرو بودیم را تجربه کنیم.

در این گزارش، سعی داریم تا شما را با یکی از فیلم‌هایی که احتمال می‌رود از گزینه‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باشد، آشنا کنیم. «نقطه صفر زمین» از جمله گزینه‌هایی است که احتمال حضورش در جشنواره فجر بسیار زیاد است.

«نقطه صفر زمین» به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد و کارگردانی و نویسندگی امیر عباس ربیعی پروانه ساخت را دریافت کرده است.

داستان این فیلم در دهه ٨٠ رخ می‌دهد و اتفاقی(امدادرسانی به زلزله‌زدگان بم)را روایت می‌کند که شهید احمد کاظمی، فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه، در آن نقش ویژه‌ای داشته است. این فیلم در کنار «صبح اعدام» از تولیدات حوزه هنری است که طبق گفته محمد ساسان مدیر مرکز تولید سازمان سینمایی متقاضی حضور در جشنواره هستند.

اسامی بازیگران این فیلم همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

امیرعباس ربیعی

درباره کارگردان

امیر عباس ربیعی که پیش‌ از این فیلم، فیلم‌ های “لباس شخصی” و “ضد” را ساخته است، در سومین تجربه کارگردانی خود سراغ قصه‌ای واقعی از تحولات دهه ۸۰ رفته و درباره آن گفته: این فیلم تجربه‌ ای کاملا غیرمرتبط با دو فیلم قبلی من است و دارای موضوعی اجتماعی مرتبط با تاریخ معاصر می‌باشد.

امیرعباس ربیعی کارگردان جوان سینما که تا به امروز دو فیلم بلند «لباس شخصی» و «ضد» را با موضوع تحولات تاریخ معاصر کارگردانی کرده، اواخر تیرماه از آغاز تولید سومین فیلم سینمایی خود با عنوان «نقطه صفر زمین» خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =