جشنواره فجر ۴۲ / مجنون با نگاهی به زندگی شهید مهدی زین‌الدین

سی و سه روز تا شروع چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و عوامل تولید سعی در رساندن آثار خود به این رویداد فرهنگی دارند، فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی از جمله فیلم‌هایی است که قرار است در جشنواره امسال به نمایش درآید.

به گزارش خبر فرهنگی ایسکانیوز، چهل و دومین جشنواره فیلم فجر کم کم از راه می‌رسد و عوامل تولید در پی رساندن هر چه زودتر آثار خود به این رویداد بزرگ فرهنگی در کشورمان هستند.

همزمان با نزدیک شدن به ایام جشنواره، تب و تاب دوستداران هنر سینما نیز برای آشنایی با فیلم‌های حاضر در این جشنواره نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فجر ۴۲ / قلب رقه، روایتگر داستانی دفاع مقدسی در بستری عاشقانه

آن طور که از خبرها پیداست قرار است در جشنواره امسال با شگفتی‌های زیادی روبرو باشیم و چیزی متفاوت از آنچه در جشنواره قبل دیدیم را تجربه کنیم.

در ادامه این گزارش قصد داریم تا شما را با یکی از آثار احتمالی حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر آشنا کنیم:

فیلم سینمایی «مجنون» به تهیه‌کنندگی عباس نادران و کارگردانی مهدی شامحمدی یکی از آثاری است که احتمالا شاهد حضورش در جشنواره امسال خواهیم بود.

این فیلم سینمایی تازه‌ترین محصول سینمایی سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که برشی از حماسه آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و رزم آوران لشگر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد.

شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی بود که در سال ۶۳ در منطقه سردشت در پی درگیری مستقیم با نیروهای مسلح دشمن در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید. علاوه بر این فیلم به نظر می رسد اوج قصد دارد فیلم دیگری از سرداران شهید را جلوی دوربین ببرد.

در فیلم سینمایی «مجنون»، سجاد بابایی در نقش شهید زین الدین حضور دارد. بابایی که پیش از این با ایفای نقش در سریال‌های «خسوف» و «سقوط» در شبکه نمایش خانگی به شهرت رسیده بود، در کارنامه خود ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی «تومان» و «مرد بازنده» را هم داشت و سال گذشته با فیلم «استاد» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را کسب کند.

مجنون

درباره کارگردان

مهدی شاه محمدی فیلمبردار و مستندساز است.او کارگردانی فیلم مستند عملیات غیر ممکن و فیلمبرداری فیلم کوتاه مجنون را برعهده داشته است. همچنین مستند «خانه ای برای تو» به تهیه کنندگی او در بخش مستند سی و هفتمین جشنواره فیلم فجرحضور داشت.

«مجنون» اولین فیلم بلند مهدی شاه‌محمدی به حساب می آید.

انتها یپیام/

کد خبر: 1213247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =