آزادی را در ایران و اسلام احساس کردم

بانوی مسلمان‌ مکزیکی با بیان اینکه زن در ایران عزیز و ارزشمند است، گفت: مکزیک سومین رتبه در زن کشی را دارد و من به عنوان یک زن آزادی را در ایران و اسلام احساس می‌کنم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت»، «سوخی اینوخوسا کُلین» در مراسم بصیرت فاطمی و مهدوی در مکتب سردار سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه در خانواده‌ای مذهبی در شمال مکزیک بزرگ شده است، اظهار کرد: از همان ابتدا سؤالات زیادی داشتم؛ مانند اینکه چرا در مسیحیت خدا ۳ نفر (تثلیث) است؟ یا چرا در معابد بودا این همه مجسمه و بت وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:

ایران، قدرتی منطقه‌ای با نفوذ جهانی/ بدون چشم‌انداز ایران، قادر به حل چالش‌های جهانی نیستیم

وی افزود: پس از آشنایی با همسرم با اسلام آشنا شدم و گمشده خود را پیدا کردم.

بانوی مسلمان‌ مکزیکی با بیان اینکه پس از خواندن سوره حمد و توحید به یگانگی خداوند آگاه شدم، تصریح کرد: حجاب را قبل از اسلام نیز قبول داشتم؛ زیرا کاتولیک‌ها حجاب دارند و از کودکی علاقه زیادی به حجاب داشتم.

وی با بیان اینکه برای رشد و تربیت سالم خانواده و فرزندانم تصمیم گرفتیم به ایران مهاجرت کنیم، افزود: از نظر من خانواده‌ای که تحت‌نظر تعالیم اسلام تربیت شود، سالم است.

بانوی مسلمان‌ مکزیکی با بیان اینکه نگاه به زن در ایران با کشورهای دیگر فرق دارد زیرا زن در ایران عزیز و ارزشمند است، ادامه داد: مکزیک سومین رتبه را در زن‌کشی دارد و این به معنای آزادی زنان نیست و من به‌ عنوان یک زن آزادی را در ایران و اسلام احساس می‌کنم.

آزادی انسان‌ها در عبودیت خداوند نهفته است

«آتسوکو (فاطمه) هوشینو» در مراسم بصیرت فاطمی و مهدوی در مکتب سردار سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، اظهار کرد: از ۱۳ سال پیش به اسلام علاقه‌مند شدم و ابتدا چند سال ساکن تهران بوده و اکنون ساکن قم هستم.

 وی افزود: در خانواده بودایی متولد شدم و از همان کودکی کنجکاو بودم که بدانم از کجا هستم و کجا می‌روم و برایم سؤال بود که انسان به کجا می‌رود و مقصدش کجاست اما در معابد بودا و کلیسا جواب سؤالم را نیافتم.

 این بانوی مسلمان ژاپنی ادامه داد: در ایامی که اسلام را منفی و مسلمانان را تروریست نشان می‌دادند متوجه شدم چقدر هزینه می‌کنند تا چهره اسلام را خراب کنند؛ آن زمان برداشت من از زنان مسلمان از طریق رسانه‌ها منفی بود؛ اما از طریق مطالعه متون اسلامی فهمیدم زن چه جایگاه عظیمی در اسلام دارد و مانند دیگر ادیان و مکاتب و حتی سنت ژاپن که مردسالاری مطلق است، نیست.

 هوشینو با بیان اینکه عقل انسان در اسلام جایگاه رفیعی دارد و محترم شمرده می‌شود، بیان کرد: اولین آشنایی من با امام علی (ع) توسط دعای یستشیر بود و برایم جالب بود این آدم معمولی نیست که این‌طور با خدا حرف می‌زند و با فضایل ایشان آشنا شدم و به مکتب اهل‌بیت (ع) هدایت شدم.

 وی با بیان اینکه قبل از مسلمان‌شدن تمام فهم من از آزادی تبعیت از مد بود، عنوان کرد: از درونم می‌فهمیدم ارزش من باید فراتر از ظاهر من باشد و معتقدم آزادی که به آزادگی نرسد ارزش ندارد و آزادی انسان‌ها در عبودیت خداوند نهفته است.

 این بانوی مسلمان ژاپنی با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی»، گفت: با اسلام معنی واقعی زن زندگی آزادی را پیدا کردم و دریافتم عزت انسان در اسلام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =