کاهش ۱۸ درصدی تصادفات فوتی در استان یزد

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: آمار تصادفات فوتی در دو ماه نخست امسال در جاده‌های برون‌شهری استان یزد با کاهش ۱۸ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، رحیم حاجی‌ده‌آبادی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در استان یزد در دو ماهه امسال گفت: میزان تصادفات جاده‌ای در استان یزد در دو ماهه ابتدایی امسال ۶۳۰ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش تقریبا ۶ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: در دو ماهه ابتدایی امسال ۲۸ مورد تصادفات فوتی در جاده‌های برون‌شهری استان یزد رخ داده است که در این تصادفات ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند، آمار تصادفات در مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۴ مورد بوده که به جان باختن ۳۶ نفر منجر شده بود.

رئیس پلیس راه استان یزد افزود: بر این اساس آمار تصادفات فوتی در دو ماه نخست امسال در جاده‌های برون‌شهری استان یزد با کاهش ۱۸ درصدی و تعداد متوفیان این تصادفات با کاهش ۱۴ درصدی مواجه بوده است.

وی عنوان کرد: تعداد تصادفات جرحی در فروردین و اردیبهشت‌ امسال نیز ۲۲۷ مورد بوده که منجر به مجروح شدن ۳۳۱ نفر شده این در حالی است که در مدت مشابه سال ۱۴۰۲، آمار تصادفات جرحی در جاده‌های برون شهری استان ۲۷۳ مورد و تعداد مجروحان ۳۸۰ نفر بود است.

حاجی‌ده‌آبادی با اشاره به کاهش آمار تصادفات جرحی در استان یزد ادامه داد: تصادفات جرحی در استان یزد در دو ماهه نخست امسال ۱۷ درصد و تعداد مجروحان این تصادفات در جاده‌های استان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی تصادفات خسارتی در استان یزد در فروردین و اردیبهشت‌ماه را نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴ درصد افزایش همراه دانست و افزود: تعداد تصادفات خسارتی جاده‌های استان یزد در این مدت در سال جاری ۳۸۵ مورد و در سال گذشته ۳۷۱ مورد بوده است.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه بیشترین تصادفات برون‌شهری استان یزد در سال جاری در محور یزد-شیراز رخ داده است، گفت: تردد در جاده‌های استان در دو ماهه ابتدایی امسال با افزایش روبرو بود و آمار متوفیان بومی حوادث جاده‌ای استان از غیربومی بیشتر بوده است.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1232167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =