وصایای امام(ره)باید وارد مباحث درسی شود/گسترش فضای انقلابی؛مأموریت شبکه استادان درس اندیشه‌های امام راحل

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید بتوانیم وصایای امام(ره) را وارد مباحث درسی کنیم و آن را به دانشجویان آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش سراسری استادان درس اندیشه ها و وصایای امام خمینی(ره) و گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان صبح چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۳ با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از استادان در واحد یادگار امام(ره) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش اظهار کرد: برنامه امروز ۳ هدف اصلی دارد که اولین آن تجدید میثاق با وصایای امام خمینی (ره) است و رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه ۳ اصل حفظ کیان دانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی را خواستار شدند. در همایش امروز افتخار داریم از محضر همسر شهید موسوی که دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است و ‌دختر این شهید که از دانشجویان پزشکی این دانشگاه است و همینطور حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی فرزند ارشد آیت‌الله علم‌الهدی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تجلیل از مفاخر و اندیشمندان حوزه انقلاب اسلامی موضوع دیگر برنامه امروز است که دکتر طهرانچی به آن توجه داشته اند، باید بتوانیم وصایای امام(ره) را وارد مباحث درسی کنیم و آن را به دانشجویان آموزش دهیم.

جهان بین تصریح کرد: انقلاب امام خمینی(ره) یک انقلاب تمدنی است و بی تردید می توان جهان را به دو قسمت قبل و پس از انقلاب اسلامی تقسیم کرد و یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولیت گسترش فضای انقلابی برعهده شبکه استادان درس اندیشه‌ها و وصایای امام (ره) است. با توجه به اهمیت این موضوع و در آستانه ایام ارتحال حضرت امام (ره) این اجلاس سراسری به میزبانی واحد یادگار امام (ره) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه حادثه ای دردناک است، اما قطعا با رهنمودهای مقام معظم رهبری آثار و برکاتی برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دارد.

دولت شهید رئیسی مسیرساز است

در ادامه، ملکوتیان استاد دانشگاه تهران ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار کرد: دولت شهید رئیسی را دولت الگو، مسیر ساز و خستگی ناپذیر می‌دانم، باید به گونه ای عمل کنیم تا دولت رئیس جمهور شهید به عنوان الگوی آرمانی نهادینه شود و ادامه پیدا کند.

وی گفت: دولت رئیس جمهور شهید یک دولت کارآمد و آشنانگر با ۳ قوه مدیریتی است. ایشان مشکلات هر منطقه را از نزدیک شناسایی و اولویت بندی و سفرهای استانی را با جدیت پیگیری می کرد.

ملکوتیان با بیان اینکه دولت آیت الله شهید ابراهیم رئیسی دارای دیپلماسی سیاسی و اقتصادی است؛ تاکید کرد: دولت رئیسی بازگوکننده راه و اجرای موفقیت آمیز مسیر آینده است، همچنین به دیپلماسی مقاومت توجه ویژه ای داشته است.

ضرورت پژوهش در سیره مدیریتی آیت الله شهید رئیسی در دانشگاه ها

حجت الاسلام والمسلین سید حامد علم الهدی، رئیس گروه تخصصی دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیان کرد: سیره مدیریتی رئیس جمهور شهید می تواند موضوع پایان نامه و پژوهش باشد.

وی افزود: طی ۴۰ سالی که در کنار رئیس جمهور شهید بوده ام هیچ گناهی از ایشان سر نزد، از غیبت دوری می کرد و در حین شوخ طبعی مراقب بود صحبتی ایجاد نشود تا به غیبت منجر شود و به احکام شریعت بسیار مقید بود و به اصول پای بند و به آن عمل می کرد.

رئیس گروه تخصصی دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی زمانی که رئیس جمهور بود و در قوه قضائیه فعالیت داشت، به هیچ عنوان در انتصاب و انتخاب افراد اهل جناح نبود.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی شنونده نقطه نظرات افراد مخالف یا مقابل خود بود و ثابت کرد که حتی می‌توان در روزهای تعطیل پای کار بود که فعالیت های اجرایی و عملی آن را ملت ایران شاهد هستند.

گفتنی است در پایان این همایش، با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نجف لکزایی و عزت شاهی به عنوان مفاخر و اندیشمندان حوزه انقلاب اسلامی با اهدای تندیس عصر انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =