قالیباف: توحش رژیم صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود / تصویب اعتبارنامه ۲۹۰ منتخب مجلس دوازدهم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در رفح گفت: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (پنجشنبه) مجلس شورای اسلامی از لحظاتی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

نامه مهم رهبر انقلاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

بررسی گزارش شعب ۱۵ گانه در خصوص اعتبارنامه منتخبان مردم در مجلس دوازدهم در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی مجلس تاکید کرد که جلسه مجلس از ساعت ۸ صبح امروز به صورت غیر رسمی آغاز شده بود.

مجلس دوازدهم از روز دوشنبه هفته جاری رسما کار خود را آغاز کرد و در دومین جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی اعضای دائمی هیات رئیسه مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول انتخاب شدند.

قالیباف: توحش رژیم صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود

محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی امروز (پنجشنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امروز چشم جهانیان به رفح است. آورگان بی پناه که جز چادرهای پارچه‌ای مانع و دفاع دیگری ندارند توسط بی‌رحم‌ترین موجودات روی زمین یعنی جنایتکاران صهیونیست بمباران می‌شوند. تصاویر چادرهای آتش گرفته و کودکان سوخته در رفح قلب مردم جهان را به درد آورده است و تحمل آنان را به پایان رسانده است.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند. بی‌عملی در برابر این جنایت جنگی بشر را به دوران توحش سوق می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز نه فقط فلسطین و غزه و رفح بلکه دستاوردهای تمدن انسانی در مرز تهدید است. صدای کودکان آتش گرفته در رفح سند شکست بشریت برای دفاع از حقوق بدیهی انسان‌ها و نماد بی توجهی دولت‌ها به انسانی‌ترین عواطف ملت های خود است.

وی در ادامه تاکید کرد: تقابل رژیم صهیونیستی با مردم بی دفاع فلسطین نه یک تقابل سیاسی بلکه در اصل، تقابل توحش قرن ۲۱ با انسانیت بی دفاع است. رژیم صهیونیستی نه فقط کودکان فلسطینی را بلکه روح و جان تمام مردم جهان را آتش زده است. دولت ها باید همسو با ملت های خود سمت درست تاریخ بایستند و جلوی این ماشین کشتار را بگیرند و اجازه ندهند چند جنایتکار صهیونیست تمدن بشری را به سخره بگیرند.

قالیباف افزود: دولت آمریکا در این میان بزرگ‌ترین حامی رژیم صیونیستی و بانی تمام این جنایت‌ها است. مجتمع نظامی و صنعتی در آمریکا اراده خود را بر مردم و دانشجویان آزادی خواه آمریکایی تحمیل کرده است و اجازه نمی دهد مردم جهان مانع ادامه کشتار در غزه شوند. توحش صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و تا آخرین لحظه با افتخار در کنار مردم مظلوم و کودکان بی پناه فلسطینی خواهد ایستاد.

بیاتی: رژیم صهیونیستی با کشتار در رفح می خواهد انتقام شکست خود را بگیرد

ولی الله بیاتی ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در رفح، بیان کرد: جنایتی که رژیم صهیونیستی با نسل کشی مردم بی گناه در غزه و رفح انجام می‌دهد در طول تاریخ بشریت بی سابقه بوده است. کشتار غیرنظامیان، کودکان و زنان خلاف تمام اصول انسانیت است. رفح نیز منطقه ای بود که اگر کشورهای مسلمان و عربی متحد وارد میدان می شدند اسرائیل جرأت نمی‌کرد تا به آن حمله کند.

وی در ادامه اظهار کرد: رفح منطقه‌ای است که فلسطینی‌ها در آنجا پناه گرفته‌اند و ورود رژیم صهیونیستی به این منطقه می تواند فاجعه بزرگی را رقم بزند. اکنون نیز شاهد کشتار کودکان و افراد بی گناه در رفح هستیم. کشورهای عربی و مسلمان جهان نباید دست بر روی دست گذاشته و به سادگی از کنار این جنایت‌ها عبور کنند. اگر سران کشورهای اسلامی و سران کشورهایی که در دنیا از دموکراسی حرف می زنند وارد میدان شوند، می‌توانند جلوی جنایت های رژیم صهیونیستی را بگیرند.

منتخب مردم تفرش و آشتیان در مجلس دوازدهم تصریح کرد: اسرائیل در غزه هر چقدر که جنایت انجام داد به اهداف خود نرسید و نتوانست مقاومت را تسلیم کند. امروز با حمله به رفح می خواهد انتقام شکست خود را بگیرد. کشورهای اسلامی باید اسرائیل را تحریم کرده و در مجامع بین المللی این کشور را محکوم کنند. کشورهای غربی نیز نباید به این رژیم کودک کش اجازه دهند که به واسطه پول و تسلیحاتی که از آنان می گیرد، دست به کشتار مردم بی گناه بزند.

اعتبارنامه ۲۹۰ منتخب مجلس دوازدهم تصویب شد

در جلسه علنی امروز مجلس، اعتبارنامه ۲۹۰ منتخب مجلس به تصویب رسید و منتخبان به صورت رسمی نماینده مجلس شدند.

بررسی گزارش شعب پانزده‌گانه در مورد اعتبارنامه ۲۹۰ منتخب مجلس دوازدهم در دستور کار جلسه علنی امروز (پنجشنبه) مجلس قرار داشت و سخنگوهای هر شعبه گزارش شعب را به صورت جداگانه قرائت کردند.

پس از قرائت گزارش تک تک شعب درباره تائید اعتبارنامه ها، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تصویب اعتبارنامه منتخبان را در صحن علنی اعلام کرد و بدین ترتیب فعالیت نمایندگان مجلس دوازدهم رسمیت یافت.

اعضای هیات رئیسه کمیسیون آیین نامه مجلس دوازدهم انتخاب شدند

مهدی طغیانی عضو هیات رئیسه کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: بعد از تعیین اعضای آیین نامه داخلی مجلس در شعب پانزده گانه،  امروز اولین جلسه این کمیسیون برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه تشکیل شد.

به گفته وی، محمدمهدی مفتح رئیس، محسن زنگنه و محسن فتحی به عنوان نواب رئیس و قسیم عثمانی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی شدند.

طغیانی ادامه داد: همچنین بنده و آقای نقدعلی نیز به عنوان دبیران کمیسیون آیین نامه انتخاب شدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =