بازنگری برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت از بازنگری برنامه درسی داروسازی عمومی خبر داد و گفت: سند توانمندی های دانش آموختگان دوره دکتری حرفه ای داروسازی نیز تدوین شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهرام دارایی در اجلاس معاونان آموزشی وزارت بهداشت که امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ماموریت محور کردن دانشکده های داروسازی از برنامه های وزارت بهداشت است.

وی افزود: این ماموریت محوری حول سه محور «ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی دانشکده های قطب به دانشکده های تازه تاسیس»، «تقسیم بندی دانشکده ها بر اساس توانمندی ها و تجهیزات» و «ماموریت های ویژه به دانشکده ها در عرصه ادغام یافته آموزش» انجام می شود.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، ۳۰ درصد مقالات علوم پزشکی را مربوط به رشته داروسازی دانست و خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در دانشکده های داروسازی کشور مشغول به تحصیل هستند و ۱ هزار و ۱۴۰ دانشجو نیز در رشته های تخصصی و دستیاری داروسازی تحصیل می کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین معاونت های آموزشی، تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو در وزارت بهداشت اظهار داشت: فراهم کردن شرایط استفاده از حداکثر ظرفیت ممکن برای آموزش دانشجویان دوره دکتری حرفه ای و تخصصی داروسازی در حوزه های محصولات سلامت محور و نیز فراهم سازی زمینه مناسب استفاده از حداکثر ظرفیت ممکن و ایجاد امکان حضور و آموزش در قالب عقد تفاهم نامه از سوی معاونت تحقیقات و فناوری با مراکز تحقیقاتی، از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت از بازنگری برنامه درسی داروسازی عمومی خبر داد و گفت: سند توانمندی های دانش آموختگان دوره دکتری حرفه ای داروسازی نیز تدوین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =