کشف بیش از ۷۰ تن گوشت وارداتی فاسد در شهرری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۷۰ تن گوشت وارداتی فاسد به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در خصوص توقیف محموله گوشت فاسد اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به توقیف ۲۳ دستگاه کامیون حامل گوشت وارداتی فاسد در انباری در محدوده شهرری شدند.

بیشتر بخوانید:

کشف بیش از ۳ تن گوشت فاسد

وی گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه محرز گردید ۲۳ دستگاه کامیون حامل گوشت های وارداتی با تاریخ تولید: ۰۶/۰۶/۲۰۲۴ میلادی و مهلت انقضای ۷۲ ساعت که از کشور مغولستان به ایران وارد شده علیرغم فاسد بودن در فرودگاه پیام استان البرز بارگیری شده و در سردخانه ای در شهرری در حال تخلیه است.

سرهنگ افشاری افزود: در بررسی اولیه و برابر نظر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان ری مشخص گردید کلیه گوشت های مکشوفه فاسد و فاقد قابلیت مصرف انسانی است. در ادامه تحقیقات تکمیلی مشخص گردید گوشت ها از نوع گوسفندی وارداتی با تخصیص ارز دولتی بوده و توسط شرکتی از کشور مغولستان به ایران وارد، پس از تخلیه در فرودگاه پیام استان البرز به جهت عدم تائید دامپزشکی کرج و مسامحه و سهل انگاری های صورت گرفته توسط عوامل اجرایی مستقر در محل، ساعت ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرمای شدید نگهداری که موجب فساد محموله گردیده و علیرغم مخالفت رانندگان کامیون ها از بارگیری گوشت های فاسد با اصرار نماینده شرکت گوشت ها با پلمب شرکت به این سردخانه حمل گردیده است.

این مقام انتظامی افزود: کالاهای کشف شده شامل مقدار ۷۰ تن گوشت وارداتی فاسد بوده که پرونده ای در این خصوص تشکیل و به همراه نمایندگان شرکت مربوطه به مرجع قضائی معرفی و کلیه گوشت های فاسد نیز معدوم شدند.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بیش از ۲۸ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: شهروندان حتما کالاهای وارداتی را از فروشگاه های معتبر تهیه و به کیفیت، استاندارد آن و تاریخ مصرف و انقضاء نیز توجه نمایند.

وی از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =