کدخدایی : آمریکا نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: دخالت در همه امور دنیا، جنگ‌های نیابتی و دخالت در تغییر سیاست گذاری های کشورها از جمله جنایات آمریکایی ها بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عباسعلی کدخدایی، حقوقدان شورای نگهبان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در نشست نیمه پنهان حقوق بشر غربی درباره جنایات آمریکا و غرب در موضوع حقوق بشر عنوان کرد: حقوق بشری که امروز از سوی مدعیان آن می بینیم امری کذب و دروغ است که با استانداردها و معیارهای دوگانه نسبت به جامعه جهانی اعمال می کنند.

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: هدف از پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی خروج آمریکا از منطقه است

این حقوقدان خاطرنشان کرد: حقوق بشر و زیرمجموعه آن در تمامی ادیان الهی و از جمله اسلام وجود دارد و همه به آن متعهد هستیم. نژادپرستی از ابتدا در آمریکا اعمال می شد. آنان نژاد برتر را نژاد سفید پوست می دانستند و تا الان این موضوع ادامه داشته است و خود را به غلط نژاد برتر می‌دانند. رفتارهای خشن پلیس و نقض حقوق شهروندان را زیاد در این کشورها دیده‌ایم. دخالت در همه امور دنیا، جنگ‌های نیابتی و دخالت در تغییر سیاست گذاری های کشورها از جمله جنایات آمریکایی ها بوده است و چه جان هایی که در این راه از دست نرفته‌اند.

وی ادامه داد: زندان گوانتانامو لکه ننگی برای آمریکاست. جنایات آمریکا در افغانستان و عراق نیز از این موارد بوده است. ۸۵ کشور جهان آسیب های جدی از دخالت های آمریکا دیده ‌اند. در قضایای عراق نیز فجایع حمله آمریکا به آن را فراموش نمی کنیم. آیا می‌توان آمریکایی که دستش به جنایات مختلف آغشته است را دارای شأن برای دفاع از حقوق بشر بدانیم ؟ پس این ها شعارهایی است که آمریکا از آن برای نفوذ در مناطق مختلف دنیا استفاده می کند؛ بنابراین آمریکا نمی تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد.

کدخدایی در پایان گفت: کتاب شکست در بازی طولانی به خوبی جنایات آمریکا در غرب آسیا را نشان می دهد. نویسنده این کتاب فیلیپ گوردون هماهنگ کننده سابق آمریکا در غرب آسیا بوده است. در این کتاب نویسنده مدافع حقوق بشر نیست بلکه خواهان رسیدن به منافع آمریکا از روشی غیر از روش جمهوری خواهان این کشور است. اما در همین کتاب به مداخله های آمریکا در آسیا و غرب آن اشاره می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر: 1236162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =