الحاق ۳۹۶ هکتار زمین به شهرهای کرمانشاه برای احداث مسکن

در نشستی با حضور دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و استاندار کرمانشاه، با الحاق ۳۹۶ هکتار اراضی به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری موافقت شد؛ این مصوبه مهم به معنی رفع مهمترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تامین زمین است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، نشست امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران چند دستور کار داشت که یکی از آنها حل مشکل زمین برای احداث مسکن در استان کرمانشاه بود که پس از توضیحات و دفاع محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه از طرح الحاق اراضی در استان، با موافقت اعضای شورا همراه شد.

خسرو دانشجو، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در این جلسه گفت: موضوع الحاق ۱۷۱ هکتار اراضی موسوم به پشته‌کش و الحاق ۲۰۴ هکتار اراضی موسوم به چشمه روضان به محدوده شهر کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن نیز مورد بررسی قرار گرفت و با در نظر گرفتن ملاحظات اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری، رعایت صورت‌جلسه کمیته فنی و همچنین افق جمعیتی و نیاز شهر به این الحاق‌ها با الحاق ۱۷۱ هکتار اراضی موسوم به پشته کش و همچنین ۲۰۴ هکتار اراضی موسوم به چشمه روضان به محدوده شهر کرمانشاه برای تولید مسکن موافقت شد.

وی اضافه ‌کرد: در این نشست همچنین موضوع الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهر جوانرود در استان کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ همه ملاحظات زیست محیطی و نیاز شهر به تولید مسکن با الحاق این اراضی به محدوده شهر جوانرود موافقت شد.

دیگر دستور کار جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، موضوع شهر جدید هرمزگان مطرح بود که با مخالفت اعضا همراه شد.

با مصوبه امروز ۳۹۶ هکتار اراضی جدید به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری الحاق و مهمترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تامین زمین حل شد.

با توجه به ارزشمند شدن زمین های الحاقی به شهر و درآمدزایی قابل توجه آنها برای دولت، اکنون زمینه بسیار مناسبی برای تکمیل نهضت ملی مسکن و خانه دار کردن مردم استان فراهم شده است.

در عمر سه ساله دولت شهید رئیسی، ۵۴ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه در حال ساخت بوده و حدود ۴ هزار هکتار زمین شهری و روستایی برای ساخت مسکن در استان تامین شده است.

همچنین در دولت سیزدهم تاکنون ۳۰۰ قطعه زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت به خانواده ها اهدا شده و هزار ۲۰۰ قطعه دیگر هم آماده واگذاری است.

انتهای خبر/

کد خبر: 1236290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =