همایش وقف و رسانه دوباره احیا خواهد شد/ اوقاف نمی‌تواند به صورت تخصصی به موضوع رسانه وارد شود

حجت الاسلام غلامرضا عادل گفت: همایش وقف و رسانه هم مانند خیلی مسائل دیگر تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و برای مدتی تعطیل شد که انشاالله دوباره این همایش را احیا خواهیم کرد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص فعالیت رسانه‌ای در بازتاب حرکت جهانی اربعین گفت: حوزه رسانه‌ای اربعین در بعد جهانی است و بسیار بیشتر از چیزی الان وجود دارد نیاز به تلاش بیشتر است و الحمدالله در کشور خودمان و در سایر کشورهای اسلامی پیاده روی اربعین مورد پوشش رسانه ها قرار می گیرد اما در عرصه بین المللی اینطور نیست.

عادل ادامه داد: بسیاری از غول های خبری دنیا که از کوچک ترین و گاها بی اهمیت ترین موضوعات کلی خبر تولید می کنند اما در یک موضوعی مثل اربعین که جمعیت های میلیونی حضور دارند غالبا با بایکوت خبری مواجه می شود زیرا می دانند این جریان یک جریان تحول ساز است لذا در عرصه جهانی اربعین در بعد رسانه خیلی بیش از پیش باید کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف به صورت تخصصی نمی تواند به موضوع رسانه وارد شود افزود: اگر گروه هایی هستند که به صورت تخصصی روی موضوع اربعین کار می کنند سازمان اوقاف هم می تواند در کنار آنان کمک کننده باشد.

سخنگوی سازمان اوقاف با ذکر مثالی تصریح کرد: به دلیل کم بودن موکب های مردمی در سامرا به دلیل شرایط خاص منطقه، سازمان اوقاف در این شهر موکب های گسترده ای را دارد و چند استان در سامرا موکب داری می کنند که یکی از این استان ها عزیزانی از قم هستند که توانستند ارتباط خوبی با صداوسیمای استانی برقرار کنند و یکی از کارهای خوب این عزیزان پخش زنده مداومی است که از کنار گنبد مطهر امامین عسگرین انجام می گیرد و شبکه های مختلف استانی و ملی و بین المللی آن را پوشش می دهند و ما هم تلاش میکنیم به نوبه خود حمایتی انجام می دهیم و اگر نیاز به مجوز یا هماهنگی باشد پیگیری میکنیم.

وی با بیان اینکه ما آمادگی حمایت های این مدلی مانند پیگیری مجوز، ایاب و ذهاب، پذیرایی و یا استراحت موکبی را دارا هستیم خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف به صورت تخصصی نمی تواند امور رسانه را بر عهده بگیرد و می شود با همگرایی و هم افزایی با مجموعه های تخصصی امور را پیش برد.

عادل آسیب شناسی برخی رفتارها در ایام اربعین را وظیفه رسانه ها دانست و گفت: مانند مدل زیارت در اربعین و زیاد ماندن یا کم ماندن در کربلا از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود. اینکه همیشه بگوییم از نشانه های شیعه زیارت اربعین است و همه بخواهند به کربلا بروند و همه هم قصد کنند که ۱۰ روز در آنجا بمانند که این امکان پذیر نیست و خود عراقی ها چنین رسمی دارند که وقتی به کربلا می رسند پس از زیارت و عرض سلامی به شهرهای خود بر می گشتند و این موضوع باید توسط رسانه فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به همایش وقف و رسانه نیز توضیح داد: این همایش هم مانند خیلی مسائل دیگر تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و برای مدتی تعطیل شد که انشاالله دوباره این همایش را احیا خواهیم کرد و این موضوع در مجموعه مدیریت سازمان همیشه مطرح بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =