انهدام شبکه ۴ هزار میلیارد تومانی پولشویی و فرارمالیاتی

این شبکه با سوء استفاده از ناآگاهی و ضعف مالی افراد با پرداخت مبالغ ماهیانه ۵ میلیون تومان با استفاده از مدارک هویتی آنان اقدام به ثبت شرکت‌های کاغذی و صوری می‌نمودند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرمانده کل انتظامی کشور از کشف و دستگیری اعضای یک شبکه پولشویی و فرار مالیاتی ۴ هزار میلیارد تومانی با سوء استفاده از مدارک هویتی افراد ناآگاه و دارای ضعف مالی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

جولان سگ‌های ولگرد در یاسوج

سردار احمد رضا رادان در حاشیه نشست صمیمانه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با پلیس‌های امنیت اقتصادی سراسر کشور در جمع خبرنگاران از کشف و دستگیری اعضای یک شبکه پولشویی و فرار مالیاتی خبر داد و گفت: این شبکه با سوء استفاده از ناآگاهی و ضعف مالی افراد با پرداخت مبالغ ماهیانه ۵ میلیون تومان با استفاده از مدارک هویتی آنان اقدام به ثبت شرکت‌های کاغذی و صوری می‌نمودند.

وی در ادامه افزود: این افراد سود جو با استفاداه از مدرک هویتی در اختیار، اقدام به افتتاح حساب بانکی و خرید سیم کارت می‌کردند که در یک مورد سوء استفاده از همین مدارک بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته است.

فرمانده کل انتظامی خاطرنشان کرد: در این پرونده شرکت‌های صوری صادراتی و وارداتی ثبت و با استفاده از شگردهای مختلف ارز به خود اختصاص داده و بدین گونه از مدارک سوء استفاده می‌کردند.

سردار رادان در پایان عنوان کرد: در فرآیند این پرونده متاسفانه در مواردی همراهی‌های غیر قانونی صورت گرفته که باعث تسهیل امور این سودجویان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =