طلای جهانی در اوج ماند

قیمت طلا در روز جمعه (۱۲ جولای) بالای ۲۴۰۰ دلار در هر اونس بود و سومین افزایش هفتگی متوالی خود را در پیش گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران مطمئن شدند که فدرال‌رزرو ایالات‌متحده در مسیر کاهش نرخ بهره به زودی قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هر اونس طلا در ۲۴۱۷ دلار و ۳۶ سنت ثابت بود. شمش برای هفته تا کنون یک درصد افزایش داشته است. معاملات آتی طلای آمریکا عمدتاً بدون تغییر در ۲۴۲۰ دلار و ۷۰ سنت فروخته شد.

بیشتر بخوانید:

کاهش چشمگیر قیمت‌ طلا و سکه در هفته اخیر

پس از کاهش غیرمنتظره قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده، قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین حد خود از ۲۲ مه رسید. داده‌ها این دیدگاه را تقویت کرد که روند کاهش تورم از سر گرفته شده است و امیدها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد.

کارشناسان اظهار کردند که احتمال کاهش نرخ در سال جاری، احتمالاً در اوایل سپتامبر، بالاست. جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد بازار در کیتکو متالز گفت گزارش شاخص قیمت تولیدکننده داغتر از حد انتظار بود و این بر فشار فروش افزود.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه ژوئن نسبتاً افزایش یافت که بیشتر تأیید کرد که تورم روند نزولی خود را از سر گرفته است و کاهش نرخ بهره در سپتامبر را تقویت کرد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، بازارها اکنون با احتمال ۹۴ درصد کاهش نرخ در ماه سپتامبر قیمت گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت هر اونس نقره پس از صعود به بالاترین حد یک ماهه در روز پنجشنبه با ۱.۵ درصد کاهش به ۳۰.۹۵ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۰۳ دلار و ۱۰ سنت و پالادیوم با ۱.۸ درصد کاهش به ۹۷۶ دلار و ۶۳سنت رسید. قرار بود هر دو فلز کاهش هفتگی را ثبت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =