اقدامات وزارت علوم برای تقویت علوم پایه

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بورس دانش، حمایت از رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور و اتصال علوم پایه به علوم فناوری سه اقدام وزارت علوم برای تقویت علوم پایه در دانشگاه‌هاست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌الله رازینی در نشست خبری درخصوص کاهش استقبال داوطلبان کنکور برای تحصیل در علوم پایه و تشویق دانشجویان برای گرایش در این زمینه گفت: سازمان امور دانشجویان مجموعه‌ای از بورس‌ها را برای این منظور تعریف کرده است که یکی از آنها بورس دانش است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این بورس ترغیب دانشجویان برای ورود به رشته‌های مورد نیاز کشور به خصوص در حوزه رشته‌های راهبردی و علوم پایه است و پس از بررسی‌های تخصصی توسط اساتید، در دانشگاه‌های مختلف ظرفیتی برای بورس دانشجویان در نظر گرفته می‌شود تا از این طریق وزارت علوم از دانشجویانی که در رشته‌های علوم پایه مشغول به تحصیل می‌شوند حمایت می‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهارداشت: تجربه سال گذشته در زمینه بورس دانش کاملا معنا دار بود و حاکی از این بود که جهت‌گیری دانشجویان مستعد به سمت این رشته‌ها تغییر پیدا کرده است.

رازینی گفت: اقدام دیگر در ارتقای علوم پایه، اتصال آن به علوم فناورین نوین است. برنامه تحولی پیش‌بینی شده توسط کارگروه علوم پایه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی توجه ویژه‌ای بر بازنگری در رشته‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی علوم پایه انجام داد که از آن مسیر هم ظرفیت‌های جدیدی در علوم پایه ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز اعلام می کنیم وزارت علوم و آموزش عالی به صورت جدی در بحث انقلاب صنعتی چهارم فعال شده است و یکی از محورهایی که در انقلاب صنعتی چهارم در حوزه هوش مصنوعی، کوآنتوم اهمیت دارد علوم پایه است که این را تقویت کنیم. جریان کلی علم این است که توجه ویژه‌ای به علوم پایه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =