اهتمام ویژه مناطق آزاد در برگزاری بهتر اربعین حسینی

حجت‌الله عبدالملکی، مشاور ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در سفر یک‌روزه به منطقه آزاد اروند در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر، حجت‌الله عبدالملکی، مشاور ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در سفر یک‌روزه به منطقه آزاد اروند در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی شرکت کرد.

وی با اشاره به اهتمام دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور مبنی بر تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای معین که در مناطق آزاد، از جمله در ریمدان و شلمچه واقع شده است، بیان کرد: سال گذشته بالغ بر یکصد میلیارد تومان در مرز شلمچه برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های اربعین حسینی هزینه شد.

مشاور ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: امسال نیز سایر مناطق آزاد، برنامه‌هایی برای شکوه بخشی بیشتر به اجتماع بزرگ جهان اسلام تبیین کرده بودند که حمایت از کاروان‌های زیارتی، مواکب و ایجاد زیرساخت در راستای تسهیل در تردد زائران، از جمله این اقدامات بود.

عبدالملکی، یادآور شد: در هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور، تکالیفی برای مناطق آزاد کشور تعیین شد که این تکالیف توسط دبیرخانه دائمی ستاد اربعین حسینی مناطق آزاد کشور که در منطقه آزاد اروند مستقر شده است، پیگیری شد.

وی افزود: بر همین اساس، تکالیف مناطق به صورت منفک تعیین و در نشست این ستاد، پیگیری شد. همکاران من در مناطق آزاد به طور ویژه تکالیف و مصوبات مورد اشاره در حوزه اربعین حسینی را دنبال می‌کنند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در ادامه گفت: در بخش هزینه‌کردها نیازمند مصوبه هیأت وزیران است که پس از گزارش‌گیری آن را در هیأت دولت مطرح و مصوبه آن را در اختیار مناطق آزاد کشور قرار خواهیم داد تا بستر قانونی این هزینه‌ها را در اختیار داشته باشیم و نیز اعتبار قابل توجهی از سوی مناطق آزاد کشور به موضوع اربعین حسینی تخصیص یابد.

عبدالملکی تصریح کرد: خدمت به زائران اربعین را افتخار خود می‌دانیم و برای تسهیل در کار دستگاه اباعبدالله و این رویداد بزرگ فرهنگی، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی
انتهای خبر/

کد خبر: 1238392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =