مبلغ وام دانشجویی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی مبلغ وام اربعین دانشجویی را ۶ میلیون تومان اعلام کرد.

احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و عضو ستاد مرکزی اربعین این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افزایش وام دانشجویی اربعین برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این وام امسال ۶ میلیون تومان برای هر دانشجو است.

بیشتر بخوانید:

اعزام ۲۰۰ خادم از دانشگاه آزاد به اربعین/ موقعیت مکانی بزرگ‌ترین چالش موکب‌داران است

وی با بیان اینکه تسهیلات اربعین دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان چند نوع است، گفت: وام مهمترین نوع این تسهیلات است. امسال برای هر دانشجو مبلغی معادل ۶ میلیون تومان وام اربعین در نظر گرفته شده است. وام دانشجویی اربعین قرض‌الحسنه و با سود ۴ درصد است.

صالحی آرا ادامه داد: پرداخت تسهیلات وام اربعین به دانشجویان در سال جاری؛ بر اساس دوری یا نزدیکی استان‌های آنها به مرزهای مشترک با کشور عراق در نظر گرفته شده است. بنابراین وام اربعین برای دانشجویان برخی از استان‌ها حدود ۶ میلیون تومان و برای دانشجویان برخی دیگر از استان‌ها ۵ میلیون تومان تعیین شده است. البته این وام شامل اساتید و کارکنان دانشگاه نیز می‌شود. به عنوان مثال استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، اصفهان، تهران سقف کامل وام را دریافت می‌کنند. استان‌هایی نیز ایلام، کرمانشاه، کردستان، اردبیل، زنجان که به مناطق مرزی نزدیک هستند، سقف ۵ میلیون تومان وام را دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشجویان باید وام دانشجویی اربعین را طی ۱۲ ماه بازپرداخت کنند. زائرانی که از سال‌های گذشته هنوز بدهکار هستند، در صورت نداشتن قسط معوق می‌توانند از تهسیلات وام امسال نیز بهره مند شوند.

وی درباره سایر تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی برای زائران اربعین یادآور شد: بنا داریم که امسال حرکت‌های کاروانی با اتوبوس از دانشگاه تا مرز خروجی به صورت مشترک بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و زائران دنبال کنیم. یعنی هزینه های رفت و آمد بین دانشگاه و زائران تقسیم می‌شود. هیچ ظرفیت و محدودیتی برای این حمل و نقل وجود ندارد. تمام دانشجویانی که در سامانه آموزشیار ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. البته کارکنان و اساتید نیز باید اطلاعات خود را در سامانه ساجد ثبت کنند.

صالحی آرا بیان کرد: تاریخ آغاز ثبت نام دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به زودی اعلام می‌شود. زائران باید در تاریخ مد نظر ثبت نام خود را انجام دهند. پرداخت وام اربعین بلافاصله پس از پایان زمان ثبت نام، انجام می‌شود. به این معنا که همزمان با ثبت نام پرداخت وام صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی از اوایل تیرماه آغاز به کار کرد. در این راستا تا کنون ۳ جلسه برگزار شده است. موضوعات مرتبط با موکب دارن درون و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه اول مطرح شد. آنها گزارش عملکرد و معایب و محاسنی از فعالیت موکب و اخذ برآورد نیازهای اولیه برای سال جاری را به این ستاد ارائه کردند.

صالحی آرا اضافه کرد: مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه دوم این ستاد حضور داشتند. این کمیته‌ها شامل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، پشتیبانی و مالی، فرهنگی، اعزام (بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و بسیج اساتید)، بین‌الملل، رسانه، پزشکی و درمان است. در این جلسه محورهای مورد نظر اعضای کمیته‌ها اخذ شد و مراتب در نامه‌ای به دبیر شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

عضو ستاد مرکزی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این ستاد در راستای ایجاد تسهیلات برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، در نامه‌ای از دکتر محمد مهدی طهرانچی خواستار موکل امتحانات ترم تابستانی سال جاری به بعد از برپایی مراسم راهپیمایی اربعین شد که مورد موافقت قرار گرفت. این دستورالعمل به تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =