سرعت باد در شرق کشور به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید

امروز بیشینه سرعت باد در شرق کشور به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک حاصل از آن بیش از یک میلیون نفر از مردم این منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، گزارش های محلی و اطلاعات ایستگاه های هواشناسی در شرق کشور نشان می دهد که باد و گردوخاک امروز، حداقل 12 شهرستان نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی خراسان جنوبی را فرا گرفته است.

بیشتر بخوانید

افزایش دمای تهران از روز شنبه

شدت گردوخاک در مناطق نزدیک به چشمه های خیزش گردوخاک شدید گزارش شده است.

بعدازظهر امروز توفان شن در محور زاهدان به زابل در محدوده «شیله» تا «تاسوکی» شعاع دید افقی را به محدوده صفر رسانده است.

این شرایط همچنین شعاع دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان نظیر زابل- زهک، زابل-نهبندان، زاهدان-زهک، هیرمند-زابل و هیرمند-زهک را به شدت کاهش داده است.

شدت گردوخاک در مناطق «شیله» «یادمان شهدای تاسوکی»، «تاسوکی»، «حوض دار»، «تپه طالب خان»، «لوتک» و شهر «رامشار» و برخی مناطق دیگر شمال این استان شدید گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرده است که امروز بیشینه سرعت باد در زابل به 115 کیلومتر بر ساعت رسیده و میدان دید افقی را محل ایستگاه هواشناسی این شهر به 1500 متر کاهش داده است.

بررسی گزارش های جوی ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که امروز بیش از یک میلیون نفر از ساکنان نیمه شمالی سیستان و بلوچستان در شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، زاهدان، میرجاوه، نصرت‌آباد، خاش، سراوان، ایرانشهر و مهرستان در معرض گردوخاک بادهای 120 روزه بوده اند.

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور میزان شاخص کیفیت هوا امروز در زاهدان به 500 واحد و خطرناک برای تمام گروه ها رسیده است.

راهنمای وضعیت های مختلف شاخص کیفیت هوای سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می دهد که وقتی شاخص در حالت خطرناک قرار دارد افراد باید از فعالیت های خارج از منزل خودداری ورزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =