جهانگیر: تحقیقات سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره ترور اسماعیل هنیه آغاز شده است

سخنگوی قوه قضاییه درباره اقدامات و پیگیری‌های قضایی در رابطه با ترور اسماعیل هنیه گفت: گمانه‌زنی‌های جراید و فضای مجازی در خصوص دستگیری‌ها در این پرونده صحت ندارد و در رابطه با این پرونده تاکنون دستگیری صورت نگرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه گفت: از آنجایی که دولت جعلی اسراییل وجود و بقای خود را قبل از تاسیس، مرهون ترورهای سازمان یافته و شرارت‌های بزرگ علیه انسان‌های مظلوم دنبال کرده است؛ لذا بقای رژیم جعلی را در ادامه جنایاتی همچون ترورهای ناجوانمردانه می داند؛ در حالی که امروز اسراییل و رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر علاوه بر محکوم شدن در افکار جهانیان مرگ رژیم پوسیده خود را به عینه میبیند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات جهانگیر درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال

وی افزود: ترور شهید هنیه در تهران با واکنش دلیرانه نظام جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد و نظام از همه ظرفیت‌های داخلی و بین المللی استفاده خواهد کرد. نقش دولت آمریکا در حمایت این رژیم شیطانی نقش غیرقابل انکاری است و این مساله قابلیت تعقیب این دولت را از نظر حقوقی و کیفری در مراجع بین المللی فراهم می‌کند.

وی گفت: امروز امریکایی‌ها که مدعی صلح هستند خودشان به عنوان سردمداران جنایت در دنیا شناخته می شوند. امروز ۱۶ مرداد فاجعه بمباران اتمی شهر هیروشیمای ژاپن توسط دولت وقت آمریکا صورت گرفت و نشان داد یک جنایت تاریخی توسط دولت وقت آمریکا که مدعی حقوق بشر بود علیه جهانیان به ثبت رسید.

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره اینکه رویکرد قوه قضاییه نسبت به افرادی که در سال ۱۴۰۱ به فتنه دامن‌ می زدند و الان پشیمان شدند و می خواهند برگردند چیست؟ گفت: رویکرد قوه قضاییه در مقابل فتنه انگیزی و اغتشاش از قبل مشخص بوده و برابر قانون عمل می‌کنیم.

وی افزود: در برابر آشوب های ۱۴۰۱ دستگاه قضایی بارها گفت که فریب خوردگان راهشان را جدا کنند و با همین هدف شاهد بودیم‌ که با پیشنهاد ریاست قوه قضاییه به رهبری عفو بسیار گسترده ای در سال ۱۴۰۱ نسبت به متهمان و مجرمان صورت گرفت که پرونده تعداد کثیری مختومه شد و عفو اسلامی شامل آنها شد.

جهانگیر گفت: امروز کسانی که درخواست بازگشت به کشور دارند باید درخواستشان بررسی شود و دید در کدام دسته هستند. اگر کسانی باشند که در اقدام علیه امنیت و قتل و غارت دخالت نداشتند و نادم باشند پرونده هایشان با ارفاقات مورد لحاظ قرار می‌گیرد و از پیش نمی شود قضاوت کرد.

وی گفت: کسانی که متقاضی بازگشت هستند باید به صورت موردی پرونده هایشان بررسی شود.

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره اقدامات و پیگیری‌های قضایی در ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: پرونده با دستور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفت و بازپرس دادسرای نظامی و دادستان نظامی تهران در محل حادثه حضور پیدا کردند؛ تحقیقات لازم شروع شده و مستندات در حال جمع‌آوری است و به محض تکمیل، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی گفت: گمانه‌زنی‌ها جراید و فضای مجازی در خصوص دستگیری‌ها در این پرونده صحت ندارد. در رابطه با این پرونده تاکنون دستگیری صورت نگرفته است.

کد خبر: 1239163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =