دانشگاه آزاد در ۸ موکب مرزی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۸ موکب درون مرزی دانشگاه آزاد در ایام اربعین به زائران خدمت می‌کنند.

احمد صالحی آرا رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعداد موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ایام پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: دانشگاه آزاد حدود ۸ موکب درون مرزی دارد که به زائران خدمت رسانی می‌کند. این موکب‌ها در استان ایلام واقع در مرزی مهران و استان کرمانشاه واقع در قصر شیرین و خسروی، استان خوزستان در شلمچه و چذابه، استان کردستان در منطقه باشماق ( مریوان)، در استان آذربایجان غربی منطقه تمر چین و استان سیستان و بلوچستان قرار دارند. البته موکب سیستان در واحد زابل واقع شده و کار استقبال از زائران را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مبلغ وام دانشجویی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

وی اضافه کرد: موکب‌های مرزی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و موکب‌های برون مرزی نیز در حال ارسال و عبور تجهیزات مورد نیاز خود از مرز بین ایران و عراق هستند. در حال حاضر ۳ دستگاه تریلری نیز از موکب عمود ۷۷۰ خارج شده است. بقیه ماشین‌ها حمل و نقل تجهیزات نیز در حال عبور هستند. اگر شرایط به همین شکل پیش برود تا ۲ یا ۳ روز آینده فعالیت موکب‌های برون مرزی دانشگاه آزاد نیز آغاز می‌شود و به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

صالحی آرا درباره زمان اعزام کاروان‌های دانشجویان، اساتید و کارکنان به کربلا برای شرکت در مراسم اربعین بیان کرد: محدوده زمانی خاصی را تعیین نکرده‌ایم و کاملا اختیاری است. به این معنا که کاروان زیارتی از تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اعزام نخواهد شد. مگر اینکه رئیس دانشگاه تشخیص دهد که ظرفیت آن یعنی تهیه اتوبوس فراهم است و می‌تواند دانشجویان یا اساتید خود را به صورت کاروان از مبدا دانشگاه تا مقصد مرز بین ایران و عراق اعزام کنند.

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان هر واحد دانشگاه آزاد اسلام با ستاد اربعین و حوزه ریاست آن دانشگاه برای اعزام کاروان به اربعین همکاری لازم را دارد.

گفتنی است، پیشتر ابوالفضل خمیس آبادی مسئول خادمین موکب امت محمد(ص) دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایسکانیوز از اعزام ۲۰۰ دانشجوی خادم دختر و پسر برای حضور در موکب و خدمت به زائران اربعین خبر داده بود.

همچنین وی درباره اینکه اگر خادمین ترم تابستانی داشته باشند، دچار مشکلات آموزشی می‌شوند یا خیر، عنوان کرد: دانشجویان در این باره با اساتید خود صحبت می‌کنند و استادان نیز با آنها همکاری لازم را انجام می‌دهد. تا کنون دستور العمل خاصی برای همکاری با خادمین دانشجو یا دانشجویان حاضر در مراسم اربعین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ نشده است ولی امکان دارد که این موضوع در روزهای آینده اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =