اتباع غیرمجاز تا پایان سال کشور را ترک کنند / کشف ۳۰۰ قبضه کلت از بار یک کولبر

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اتباع بیگانه غیرمجاز باید تا پایان سال از کشور خارج شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری که صبح امروز در مقر مرزبانی فراجا برگزار شد، درباره اتباع غیرمجاز گفت: سیاست ما این است که اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال ۱۴۰۳ کشور را ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

سکونت اتباع بیگانه در البرز ممنوع شد

وی افزود: ما کشور مهمان نوازی هستیم این افراد مدت هاست از همه امکانات در کشور ما استفاده کرده اند اما دیگر باید از کشور خارج کنند.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد:این امر، خواسته مردم ماست و در راستای ایجاد امنیت این امر باید محقق شود.

فرمانده مرزبانی فراجا همچنین گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و نهادهای دولتی هستند که من روز خبرنگار را از طرف خودم و مرزبانان به شما تبریک می گویم.

وی افزود: در آستانه اربعین حسینی هستیم که این ایام هم تسلیت عرض می کنم. این حرکت در دنیا بی نظیر است و جهانیان از این رفتارهای ما متعجبند و باورشان نمی‌شود این حرکت مردمی هرساله با عشق انجام می‌شود. همکاران من در مرزبانی همیشه می خواهند در مراسم اربعین شرکت داشته باشند و در ثواب آن شریک شوند زیرا این ایام عمر خدمتی ما محسوب نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ۹۶ درصد از مرزها در اختیار مرزبانی فراجاست و بنا به ضرورت تنها چهار درصد از مرزها در اختیار ارتش و سپاه است و ما آماده باش کامل در ۲۴ ساعته روز هستیم.

گودرزی گفت: مرزبانی در بین مجموعه انتظامی سخت‌ترین است و طاقت فرساترین حوزه است و مردانی خاصی می خواهد ‌که عشق به میهن دارند و در گرما و سرما به کشور خود خدمت می کنند. من وقتی سربازان و همکارانم را می‌بینم که در دمای ۵۳ درجه مرزهای خوزستان خدمت می کنند و با عشق و صلابت مشغول انجام وظیفه هستند به خود می بالم.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد: ما مشغول دیپلماسی لحظه ای قوی در مرز هستیم، به عنوان مثال اگر در هر طرف از مرز مشکلی به وجود آید، همکاران من در مرزها برای هر دو طرف اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

گودرزی درباره ترددهای غیرمجاز در مرز نیز گفت: عده ای قانون را زیرپا می گذارند، وقتی در دل شب در منطقه ممنوعه هزاران نفر عبور می‌کنند نمی شود از آنها دفاع کرد. به عنوان مثال یکی از این افراد می‌گفت میخواهد تلویزیون جا به جا کند اما مشخص شد بیش از ۲۰۰ کلت کمری در آن وسیله جاساز شده بود.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا با بیان اینکه با پشتیانی مردم مرزنشین می‌توان مرزها را حفظ کرد؛ ادامه داد: مردم مرزنشین که در کنار مرزهای ما هستند قوانین جاری کشور را می دانند و رسانه ها باید این مسائل را بیشتر ترویج کنند تا مرزها که ناموس کشور هستند را حفظ کنیم.

گودرزی گفت: آموزش همگانی برای ارتقای امنیت و آموزش قوانین نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که باید رسانه ها در این زمینه به ما کمک کنند.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد: ما می خواهیم مرزنشینان دانش و و مهارتشان افزایش پیدا کند تا بتوانند از محرومیت خارج شوند و به صورت قانونی از مرزها استفاده مفید کنند. ما جلسات متعدد هر سه ماه یک بار با سران قبایل مختلف داریم و تعامل خوبی با آنها ایجاد کرده ایم.

گودرزی با اشاره به الکترونیکی شدن برخی اقدامات گفت: کارت پایش الکترونیک برای مالکان، ملوانان و شناورها در حال ایجاد است که ما بتوانیم بیش از ۳۰ هزار شناور در مرزهای آبی کشور را ساماندهی کنیم تا بتوانند به صورت الکترونیکی و قانونی کار خود را انجام دهند.

وی اربعین افزود: ما همه تلاش خود را می کنیم تا تسهیلگری در رفت و آمد داشته باشیم و مدام با عراق ارتباط داریم تا مشکل امنیتی ایجاد نشود و هدف ما تامین امنیت همه زائران خارجی و ایرانی است.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد: از اول سال تاکنون ۱۱۶ نشست با عراق داشتیم تا هماهنگی های لازم انجام شود. همچنین نیروهای خدماتی و کمک رسانی را در مرزهای کشور مستقر کردیم تا مشکلی پیش نیاد. تمام مرزهای ۷ گانه آمادگی‌کامل دارند تا زائرین را به سمت کربلا هدایت کنند و هیچ مشکلی در زمینه تردد وجود ندارد.

وی افزود: هوشمند سازی مرزها، پایش موثر و هوشمند مرز انواع اوپتیکی شمال غرب و تجهیزات الکرونیکی بلند برد، پایش لحظه ای الکرتوینک مرزها در حال انجام است.
گودرزی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال کشف شده است. هزار و ۱۲۵ قبضه سلاح توسط مرزبانان در درگیری با قاچاقیان کشف شد که دو درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: ۱۵ تن مواد مخدر کشف شد اما شاهد افزایش کشت ۹۸ درصدی مواد صنعتی در کشورهای همسایه هستیم. در همین راستا ۲۹۸ سوداگر مرگ و سه هزار و ۸۰۰ قاچاقچی کالا را دستگیر کردیم. همچنین ۶۹ نفر از اشرار و معاندین در درگیری با مرزبانان به هلاکت رسیدند.

گودرزی گفت: ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شد و ۱۸ هزار انواع تلفن همراه کشف شده که ۱۶ درصد افزایش داشتیم. همچنین ۱۸۷ وسیله نقلیه و ماشین آلات سنگین و لوکس کشف شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: انواع داروهای قاچاق نیز وارد و خارج می شود که ۱۳ میلیون قلم دارو که می خواستند از کشور خارج کنند را کشف کردیم که کشفیات ما ۷ برابر شده است.

فرمانده انتظامی مرزبانی فراجا ادامه داد: مهندسی رزمی ما نیز پیشرفت داشته است. جادهای مرزی ۱۲۴ کیلومتر در حال تعمیر است و ۸۷۶ احداث نیز احداث می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =