جشنواره ملی شعر «بوتراب» به میزبانی دانشگاه آزاد لرستان برگزار می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان گفت: جشنواره ملی شعر «بوتراب» از سری برنامه های چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی است که امسال در همه قالب‌های شعری و به همه گویش‌های محلی و زبان فارسی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد رضا جابر انصاری با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش شعر در منقبت حضرت امام علی(ع) در همه قالب‌های شعری ویژه عموم مردم و بخش دلنوشته ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود. افزود: امسال بخش دانش آموزی هم به جشنواره اضافه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیم کمیته استانی و شورای سیاستگذاری جشنواره و در جهت بسط و گسترش فرهنگ امامت و مهدویت در بین خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان، امسال علاوه بر مخاطبان عام، بخش دانش آموزی هم به جشنواره ملی شعر بوتراب اضافه شده که اختصاص به دلنوشته های دانش آموزان خطاب به حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه از پوستر جشنواره بوتراب با حضور مسؤلان ارشد استانی و دانشگاهیان برگزار شد اظهار داشت: اختتامیه جشنواره نیز در ۸ بهمن امسال برگزار خواهد شد .

این استاد دانشگاه با بیان اینکه به منظور برگزاری شایسته تر این جشنواره تلاش شد از ظرفیت های استانی هم استفاده شود یادآور شد: به فضل الهی ادارات و سازمان‌های مختلفی نظیر صدا و سیما، سازمان آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد بین المللی غدیر در لرستان، بنیاد ایران شناسی و شهرداری خرم آباد در برگزاری این جشنواره با ما همکاری دارند.

وی با بیان اینکه محوریت برنامه های چهارمین دوره امامت و مهدویت، زیارت جامعه کبیره است و در جشنواره شعر بوتراب نیز چنین است گفت:

زیارت جامعه کبیره درس توحید و یک دوره کامل امام شناسی است که رابطه اهل بیت با خداوند را بیان می‌کند و از سوی دیگر به رابطه مطلوب شیعیان با امام می‌پردازد و با خواندن زیارت جامعه کبیره و تامل در روایات، انسان متوجه جایگاه امام در دین خدا و زندگی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی فضایل معنوی حضرت علی علیه السلام و اشارات زیارت جامعه کبیره به حضرت علی (ع) محورهای جشنواره توجه به خصائص معنوی حضرت بویژه حکومت داری، قضاوت، شجاعت، عدالت، غزوات و... و. امام علی علیه السلام قرار گرفت.

انصاری با اشاره به اینکه این جشنواره شعری در محورهای سیره اخلاقی و رفتاری امام علی(ع) با تأکید بر قضاوت، عدالت، شجاعت، صبر، حکومت‌داری، یتیم‌نوازی و غزوات با بخش ویژه زیارت جامعه کبیره برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره شعر برای ثبت‌نام و ارسال آثار می‌توانند از طریق سایت مؤسسه به نشانی www.emamat.iau.ir اقدام کنند.

وی آخرین مهلت دریافت آثار را تا ۲۴ دی‌ماه و تاریخ برگزاری آیین اختتامیه جشنواره را هشتم بهمن‌ماه سال‌ جاری همزمان با ایام رجبیه اعلام کرد و ادامه داد: در آیین اختتامیه در مجموع از ۱۲ نفر شامل ۹ نفر در بخش شعر و ۳ نفر در بخش دلنوشته تجلیل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با بیان اینکه این جشنواره با حضور کانون های علمی و دانشجویی برگزار می شود افزود: همچون سال های گذشته هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های اسلامی دانشجویی، کانون‌های دانشجویی، هیئات مذهبی دانشجویی، و همچنین انجمن‌های علمی دانشجویی و نهادهای دانشجویی انجام شده است و قطعاً از ظرفیت نهادهای دانشجویی برای اجرای هرچه بهتر جشنواره استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هرچند مبنای ما افزایش کیفیت برگزاری جشنواره است گفت: اما در خصوص افزایش کمیت شرکت کنندگان نیز بنا داریم از طریق تبلیغات گسترده‌تر در مجامع فرهنگی و علمی و در بین عموم مردم و دانشگاهیان به این هدف برسیم و البته اضافه کردن بخش دانش‌آموزی و دخیل کردن معاونت سما در جشنواره بوتراب هم در همین راستاست.

وی در پایان گفت و گو از عموم مردم استان لرستان و همه و علاقمندان دعوت کرد که با شرکت در جشنواره بوتراب عرض ارادتی به ساحت حضرت علی علیه السلام داشته باشند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =