دانشگاه آزاد بوشهر میزبان جشنواره ملی مشاعره علوی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر میزبان جشنواره ملی مشاعره علوی است، گفت: این جشنواره زیرمجموعه برنامه های جشنواره امامت و مهدویت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید رازقی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با پایه ریزی جشنواره امامت و مهدویت، گامی مهم در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی برداشته است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در جشنواره کشوری امامت و مهدویت ، مبتکر و متولی برگزاری جشنواره ملی مشاعره علوی است که به مدد الهی، نگاه ویژه مولا، تلاش همکاران دانشگاهی و حمایت مدیران استانی و کشوری، در سه سال گذشته همواره حایز رتبه برتر کشوری شده است.

به گفته وی، جشنواره مشاعره علوی بستری برای انتقال مفاهیم ملی و دینی به نسل جوان است که هدف از برگزاری آن، ترویج فضایل و معرفی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) در قالب شعر و ادبیات است.

رازقی تصریح کرد: پایه و اساس جشنواره مشاعره علوی، دو رکن مورد علاقه و احترام، جامعه ایرانی است. ادبیات و شعر از یک سو، و از سویی دیگر، حب و عشق به اهل بیت (ع) و مولا علی (ع). تجربه این سال ها نشان داده، که این دو رکن، خود عاملی مهم در جلب مخاطب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تاکید بر اینکه اما با تمام این تفاسیر و با توجه به اینکه، عصر، عصر ارتباطات و فضای مجازی است، یادآور شد: ما نیز از این ظرفیت مهم غافل نمانده و از تمامی فرصت ها و بسترهای موجود بهره های لازم را گرفته ایم.

وی بیان کرد: مورد دیگر در تبلیغ و جلب مخاطب، حضور خود شرکت کنندگان در سنوات گذشته به عنوان سفیر و مبلغ جشنواره است، که هر کدام در فضای پیرامونی خود، بسیار مناسب عمل کرده اند.

به گفته وی، در اتاق فکر و برنامه ریزی جشنواره مشاعره علوی، چند برنامه به عنوان پیش رویداد تصویب شد که با برگزاری آن، اطلاع رسانی های خوبی انجام شد که می توان به جشنواره استانی مشاعره علوی در ماه غدیر، جشنواره مشاعره عاشورایی، کارگاه آموزشی در گروه های آموزشی ادبیات فارسی، آموزش ابتدایی و هنر دانشگاه، برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان « نقش زیارت جامعه کبیره در اشعار فارسی » در حین برگزاری جشنواره مشاعره عاشورایی، استفاده از مدارس سما به عنوان یک ظرفیت مهم و راهبردی اشاره کرد.

رازقی گفت: ضمن اینکه با حضور صدا و سیما به عنوان یکی از نهادهای همکار در برگزاری جشنواره، از این بستر نهایت استفاده برده شد و با پخش تیزر معرفی جشنوراه، مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی دبیر جشنواره، در برهه های مختلف، اطلاع رسانی های مربوطه انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر ادامه داد: بهره گیری از تبلیغات محیطی و شهری در استان و تبلیغات گسترده در فضای مجازی کشوری اهم فعالیت ها برای جلب مخاطب است.

وی زیارت جامعه کبیره را درس توحید و امام شناسی عنوان و بیان کرد: امام هادی (ع) در زیارت جامعه کبیره به جایگاه ائمه و رابطه اهل بیت (ع) با خداوند اشاره دارد که در یک جامعه دانشگاهی و اسلامی باید در برنامه های فرهنگی و مذهبی به خوبی به آن اشاره شود .

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، با اعتقاد به الگو بودن دانشگاهیان برای آحاد جامعه، در انجام برنامه های فرهنگی، خود را محدود به محیط درون دانشگاه و دانشگاهیان نکرده بلکه با تدابیری اساسی، و استفاده از ظرفیت الگوپذیری جامعه از دانشگاهیان، سعی شده طبق تاکید دکتر طهرانچی، به تکریم زیارت جامعه کبیره در برنامه موضوعی به درستی پرداخته شود. این مهم در تمامی بخش های معرفی جشنواره از جمله طراحی پوستر،کارگاه های آموزشی، مصاحبه ها، درج اخبار، پیش رویدادها مورد نظر قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر تاکید کرد: فعالیت کانون ها، انجمن ها، تشکل های سیاسی و فرهنگی دانشجویی مطابق اساسنامه که در چارچوب آیین نامه ها زیر نظر معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند به گونه ای است که اصل ولایت فقیه، حاکمیت ملی، آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را تحکیم خواهد بخشید، در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اعتقاد راسخ به این اصل و آرمان همه اعضا کانون ها، انجمن ها و تشکل ها در برنامه های فرهنگی و هنری همواره پیشقدم می شوند .

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما، کیفیت بخشی به جشنواره و نیز جذب مخاطب بیشتر هم به عنوان شرکت کننده و هم بیننده است، گفت: در این بین هر ساله، از شاعران و اساتید برجسته استانی و کشوری به عنوان داور دعوت به عمل می آید.

رازقی تصریح کرد: هر ساله، با گسترش فضای جشنواره، شاهد حضور طیف بیشتری از سنین مختلف و جای جای کشور در این جشنواره هستیم، از این رو با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در سه سال گذشته در ایام ماه رجب با همکاری تمامی دانشگاه ها و نهادهای استانی برگزار کننده جشنواره ملی مشاعره علوی است و در زمان برگزاری، افتخار میزبانی از شرکت کنندگانی از سراسر کشور را دارد، در روز برگزاری این جشنواره تهیه وسیله ایاب و ذهاب، شرایط اسکان و پذیرایی از مهمانان خارج از استان فراهم می شود. ضمن اینکه علاوه بر اهدا جوایز به نفرات برتر، به تمام شرکت کنندگان لوح تقدیر و هدایایی نقدی تقدیم می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با بیان اینکه امسال جشنواره با محوریت زیارت جامعه کبیره است، اضافه کرد: در نظر داریم یک نمایشگاه هنرهای تجسمی با این محوریت، همزمان با برگزاری جشنواره، برگزار شود که امید داریم با مدد از مولا علی یناتفاق مهم هم نیز محقق شود.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت، با بهره گیری از تجربیات سنوات گذشته، جشنواره هر ساله پخته تر، شکیل تر، پرمعناتر و با رضایتمندی بیشتری برگزار می شود که این مهم حاصل زحمات تمامی نهادها و متولیان است که تنها به عشق مولا، پا در این عرصه می گذارند و پاداشی جز رضایت، امیر مؤمنان (ع) و فراهم آوردن لحظاتی باشکوه برای محبان، اهل بیت (ع) مطالبه نمی کنند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239725

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =