مصرف هم زمان مسکن و کدام دارو خطرناک است؟

همه انسان ها در زندگی از داروی مسکن استفاده می کنند اما استفاده همزمان از دارو مسکن و برخی داروهای دیگر خطرات بسیار زیادی برای سلامتی شما خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تداخل دارویی به عوارض ناخواسته ناشی از ترکیب و مصرف هم‌زمان دو یا چند دارو گفته می شود. گرچه گاهی بعضی تداخلات دارویی می‌تواند مفید باشند و قدرت داروی دیگر را افزایش یا عوارض آن را کاهش دهند، اما گاهی نیز عوارض ناشی از تداخل دارویی می‌تواند دردسر ساز و مشکل‌آفرین باشد و خطر مرگ را در پی داشته باشد. در ادامه این بخش داروهایی را معرفی می کنیم که مصرف همزمان آنها ممکن است به قیمت جانتان تمام شود.

بیشتر بخوانید:

هشدار و علائم بدن هنگام ابتلا به دیابت

داروی ضدافسردگی + مسکن‌ها

تحقیقات نشان می دهد که مصرف همزمان داروهای ضدافسردگی و مسکن ها خطرناک است، مصرف داروهای ضدافسردگی و مسکن ها سبب افزایش ضربان قلب و تنفس، بالا رفتن دمای بدن، آشفتگی و تشویش می شود زیرا بعضی از داروهای ضدافسردگی باعث افزایش ترشح ماده شیمیایی شادی‌زا موسوم به سروتونین در مغز شده و بعضی مسکن‌ها نیز تاثیری مشابه دارند و بنابراین مصرف همزمان این داروها با یکدیگر باعث افزایش شدید این ترکیب در مغز می‌شود. همچنین ترکیب استفاده از ضد افسردگی‌ها و مسکن‌ها می‌تواند به محض شروع درمان، منجر به افزایش خطر خونریزی شود.

مسکن‌ + داروی ضداضطراب + شل‌کننده عضلات

داروهای شل کننده عضلات، داروهایی هستند که برای درمان اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات مورد استفاده قرار می گیرند. مصرف همزمان داروهای شل کننده عضلات همراه با مسکن ها و داروهای ضد اضطراب خطرناک است و خطر مرگ را در پی دارد.

برای اینکه از عوارض جانبی و خطرناک داروهای شل کننده عضلات جلوگیری کنید بهتر است از مصرف این داروها با مسکن ها، داروهای خواب‌ آور، نوشیدنی ‌های الکلی، مکمل‌ های گیاهی مانند گل راعی، داروهای ضد افسردگی که روی سیستم عصبی مرکزی بدن اثر می ‌گذارند، خودداری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =