جزئیات عملیات جبهه ادراکی؛ پاتک حزب الله به عملیات روانی اسرائیل

رژیم صهیونیستی همچون نبرد «وعده صادق» به دنبال جبران شکست نظامی در عرصه عملیات روانی است؛ ولی سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان این عملیات روانی را خنثی کرد که این امر بیش از هر چیز ناشی از ظرفیت سید حسن نصرالله است که به تنهایی یک رسانه محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌المللی ایسکانیوز؛ حملات امروز حزب الله لبنان به عمق سرزمین‌های اشغالی با شلیک بیش از 300 موشک درحالی انجام شد که براساس اظهارات اولیه کارشناسان و ارزیابی رسانه‌ها، اهداف مدنظر مقاومت اسلامی با موفقیت همراه بوده است.

مقامات صهیونیست این بار همچون عملیات «وعده صادق»، در راستای جنگ روانی و ایجاد اختلال ادراکی مدعی شدند که حملات حزب‌الله موفق نبوده و با حمله پیش دستانه سکوهای پرتاب موشک و پهپاد مقاومت را هدف قرار داده‌اند و یا آنکه موشک‌های مقاومت را رهگیری کرده‌اند.

درحالی که سخنان عصر امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به روشنی به این بخش از عملیات روانی دشمن پرداخت و تاکید کرد که تنها یک سکوی پرتاب موشک هدف قرار گرفته و صهیونیست‌ها برخلاف ادعاهای مطروحه خویش موفق به عملیات پیش‌دستانه نشدند.

البته در هر عملیات نظامی (برخلاف عملیات‌های اطلاعاتی و امنیتی) سطحی از افشا و لو رفتن جزئیات عملیات به دلیل جابجایی ادوات نظامی وجود دارد که امری طبیعی است؛ اما نکته اینجاست که صهیونیست‌ها قصد داشتند تا به زعم خود با حمله پیش‌دستانه مانع از اجرای عملیات مقاومت اسلامی لبنان شوند که در تحقق این هدف خود نیز ناکام ماندند.

دومین محور عملیات روانی دشمن مربوط به اصابت موشک ها و پهپادهای حزب الله به اهداف موردنظر در عمق سرزمین‌های اشغالی بود. دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در این محور نیز اقدام به سانسور سنگین اخبار مورد نظر کرده بود، ولی دست کم از ظهر امروز در فضای مجازی و رسانه‌های اسرائیلی این گزاره مورد تصدیق قرار گرفت که حزب‌الله یکی از مقرهای مهم و کلیدی موساد را در نزدیکی تل آویو هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

در همین راستا یدیعوت آحارونوت به نقل از تحلیلگران این نشریه اذعان کرده بود، به نظر می‌رسد ضربات امروز حزب الله به زیرساخت‌های اسرائیل به شدت موفقیت آمیز بوده است.

این ارزیابی که در واقع اعتراف ضمنی به موفقیت آمیز بودن حملات بود با سخنان ساعاتی قبل دبیرکل حزب الله لبنان تکمیل شد. ایشان در این باره اظهار داشتند: ما پایگاه «گلیلوت» در مجاورت بزرگراه شمال تل‌آویو در فاصله 110 کیلومتری مرز لبنان را انتخاب کردیم. هدف دوم نیز پایگاه هوایی بود که در فاصله 75 کیلومتری مرز لبنان و 40 کیلومتری تل‌آویو قرار داشت.

هرچند مقامات صهیونیست همچنان تلاش دارند از طریق سانسور این ضربه را کتمان کنند ولی با اظهارات صریح عصر امروز سید حسن نصرالله و آدرس های دقیقی که ارائه شد، جایی برای سانسور بیشتر اطلاعات در مورد این مراکز مهم نظامی و اطلاعاتی اسرائیل باقی نمی‌ماند.

صهیونیست‌ها در جریان نبرد وعده صادق در 13 آوریل 2024 هم تلاش کرده بودند ضعف در عرصه میدان جنگ را با قدرت رسانه‌ای ناشی از حمایت رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی پشتیبان خود جبران کنند. در چهارچوب آیین‌های رزم و عملیات روانی ارتش رژیم صهیونیستی انعکاس نحوه حمله از خود حمله مهمتر است؛ اما مسئله کلیدی در حمله امروز این است که سید حسن نصرالله که خودش به تنهایی ظرفیت یک رسانه را دارد، به میدان آمده تا عملیات روانی دشمن را خنثی نماید و با تشریح دقیق عملیات موسوم به «روز اربعین» در حداقل زمان ممکن دروغ‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی صهیونیست‌ها را خنثی نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =