۴ هزار و ۳۰۰ گذرنامه زیارتی تاکنون در خراسان‌شمالی صادر شده است

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای محرم تا امروز ۲۵ مرداد ماه تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ گذرنامه زیارتی و ۲ هزار و ۶۱۴ گذرنامه بین‌المللی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، سردار مطهری زاده، فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌شمالی در خصوص آخرین آمار گذرنامه‌های صادر شده اظهار کرد: از ابتدای محرم تا امروز ۲۵ مرداد ماه تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ گذرنامه زیارتی و ۲ هزار و ۶۱۴ گذرنامه بین‌المللی صادر شده است.

سردار مطهری زاده با اشاره به قانون داشتن ۶ ماه اعتبار گذرنامه، بیان کرد: به منظور تسهیل در سفر زائران اربعین، این امکان فراهم شده کسانی که گذرنامه آنها کمتر از ۶ ماه اعتبار دارند، می‌توانند تنها از مرز زمینی به کشور عراق سفر کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌شمالی اظهار داشت: به زائران عزیز توصیه می‌شود در نگهداری و محافظت از گذرنامه خود دقت کافی داشته باشند و حتماً مهر خروج و ورود هر دو کشور در گذرنامه آنها ثبت شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در سفر به عراق به هیچ عنوان نیاز به پرداخت ویزا نیست و اگر کسی این مسئله را با زائر مطرح کرد، بدانند که کلاهبرداری است و اعتماد نکنند.

وی در خصوص گم شدن گذرنامه در عراق بیان داشت: اگر گذرنامه شخصی در سفر گم شد حتماً به کنسولگری مراجعه کنند و به ایشان اطلاع دهند.

سردار مطهری زاده به خانواده‌هایی که همراه با فرزندان به این سفر راهی شده‌اند، تاکید کرد: با توجه به شلوغی و ازدحام سفر اربعین و احتمال گم شدن فرزندان در این سفر خانواده‌ها حتماً شماره تلفن و آدرس دقیق را در جیب و یا کیف همراه بچه‌های خود قرار دهند.

خبرنگار: انسیه حاتمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =