به رسمیت شناختن مراسم صبحگاهی باید در دستور کار همه مدارس باشد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه احیاء و به رسمیت شناختن مراسم صبحگاهی باید در دستور کار همه مدارس باشد گفت: همچنین با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تامین لوازم التحریر دانش آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه گیر انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا کاظمی در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط اعضای این شورا گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی درخصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان ورود و مراقبت بسیاری را باید در دستور کار خود قرار دهد زیرا هدایت تحصیلی در سرنوشت دانش آموزان بسیار اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:

فرسودگی بیش از ۲۰ درصد مدارس کل کشور

وی ادامه داد: در کنار برنامه‌های پرورشی که برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده، بهتر است به موضوع ورزش و مراسم صبحگاهی نیز توجه ویژه‌ای شود، انجام این مراسم در ایجاد نظم و انضباط دانش آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ احترام به پرچم ایران یکی از مواردی است که در مراسم صبحگاهی باید جدی گرفته شود. این مراسم یک رفتار تربیتی و موثر در تقویت هویت ملی دانش آموزان محسوب می‌شود.

کاظمی همچنین تاکید کرد: برنامه و مراسم صبحگاهی باید خلاقانه و به روز آوری شده احیاء و به رسمیت شناخته شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: انجام چنین کارهایی با پوشش صددرصدی همراه خواهد بود و تاثیرش در دراز مدت قابل ارزیابی و احصاست.

وی به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: لوازم التحریر یکی از ابزارهای مهم آموزشی است بنابراین برای توسعه عدالت در سراسر کشور باید با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تامین لوازم التحریر دانش آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه گیر انجام شود و باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده کنیم.

وی در ادامه به نقش رسانه در اثرگذاری و آگاهی بخشی به جامعه مخاطب اشاره کرد و گفت: برای این مهم باید یک برنامه جامع عملیاتی تدوین و برنامه ریزی شود تا در فضای واقعی و مجازی با طرح مسائل آموزش و پرورش به مخاطبان پاسخ مناسب و قانع کننده دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پرسش مهر گفت: بناست با سه کلید واژه عدالت، انصاف و صداقت پرسش مهر را طراحی کنیم.

کاظمی به ضرورت ارائه یک تحلیل جامع در خصوص نتایج کنکور اشاره کرد و گفت: بیان و انتشار تحلیل متقن سبب روشنگری در میان مردم خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: معاونت پرورشی در این باره باید بسته‌ای خلاقانه تدوین و مراحل اجرای آن را در طول سال تحصیلی تبیین کند.

وزیرآموزش و پرورش همچنین بر بکارگیری نیروی جوان، نخبه و متخصص با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قسمت‌های مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنی است در روند برگزاری جلسه برخی از معاونین وزیر در حوزه‌های مختلف و با تمرکز بر بازگشایی مدارس در مهر ماه گزارش‌هایی ارائه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =