وزارت بهداشت سد راه اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری+ فیلم

دبیرکل خانه پرستار گفت: قانون تعرفه‌گذاری از سوی مجلس و دولت حمایت شده اما مهمترین مشکل ما دقیقا اهمال‌کاری وزارت بهداشت است.

محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مشکلات پرستاران گفت: استانداردهای پرستاری به تعداد جمعیت یا تخت نصف است. اگر مردم بخواهند که حداقل خدمات پرستاری را داشته باشند، ما باید به ازای هر هزار نفر ۳ پرستار داشته باشیم اما در حال حاضر این رقم ۱.۶ است.

بیشتر بخوانید

یک ساعت اضافه‌کار پرستار معادل قیمت یک بستنی چوبی / آخرین واکنش مسئولان به اعتصاب و اعتراض‌ها

وی افزود: علاوه بر این باید برای پرستار انگیزه ایجاد کنند چراکه کار او سخت است و مدام با آلودگی‌ها، بیماری‌ها و فشار روحی سر و کار دارد.

دبیرکل خانه پرستار عنوان کرد: حقوق پرستار با ۱۰ سال سابقه ۱۵ میلیون و دریافتی او ۱۳ میلیون تومان است. این رقم با این کار سخت ارزشی ندارد. بخشی از پرستاران مهاجرت کردند، عده‌ای تغییر شغل داده و تعدادی هم خانه‌نشین شده‌اند.

وی ادامه داد: عده باقی‌مانده هم مجبور به اضافه‌کاری اجباری شده‌اند. اضافه‌کاری که نرخ آن ۲۰ هزار تومان است و حتی هزینه رفت‌وآمد را هم تامین نمی‌کند. حتی همین مبلغ هم با تاخیر پرداخت می‌شود.

شریفی‌مقدم بیان کرد: سیستم ارائه خدمات سلامت فروپاشیده است و مردم آسیب‌ می‌بینند. چراکه تنها گروه خاصی مورد توجه قرار می‌گیرد و مابقی انگیزه و توان کافی ندارند.

وی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های سیستم پرستاری مدیران پرستاری هستند. وقتی نیرو کم است مدیر بخش پرستاری جدید باز می‌کند و نیرو را از بخش‌های دیگر تامین می‌کند. کلا از دهه ۷۰ بیمارمحوری در بیمارستان به کسب درآمد بیشتر تبدیل شد. معاونت پرستاری هم توان مقابله با معاونت درمان را برای بهبود شرایط ندارد.

دبیرکل خانه پرستار توضیح داد: نیرو جذب می‌شود اما برای نگهداری آن کاری انجام نمی‌شود. ایجاد انگیزه با اجرای قوانین ارتقای بهره‌وری و تعرفه‌گذاری است که امروز درست اجرا نمی‌شوند. قانون تعرفه‌گذاری از سوی مجلس و دولت حمایت شده اما مهمترین مشکل ما دقیقا اهمال‌کاری وزارت بهداشت است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1242405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =