ساخت نمایشگر با الهام از پیگمنت‌های مرکب ماهی + ویدئو

مهندسان با الهام از پیگمنت‌های بدن ماهی مرکب صفحه نمایش منعطفی طراحی کرده‌اند که برای لباس، برچسب، بارکد و کتابخوان‌های الکترونیک کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ تیمی از محققان دانشگاه میشیگان صفحه نمایشی را با الهام از مرکب ماهی ساخته‌اند که تصاویر رمزگذاری شده را با استفاده از میدان‌های مغناطیسی به جای وسایل الکترونیک سنتی ذخیره می‌کند و نمایش می‌دهد.

این یکی از اولین بارهایی است که مواد مکانیکی از میدان‌های مغناطیسی برای رمزگذاری، پردازش اطلاعات و محاسبات در سطح سیستم استفاده می‌کنند. جورج لاهان، استاد مهندسی شیمی دانشگاه میشیگان، ادعا می‌کند که این دستگاه برخلاف برخی از کامپیوترهای مکانیکی قبلی می‌تواند دور مچ دست شما بپیچد.

با تکان دادن این صفحه نمایش می‌توان تصویر روی آن را پاک کرد. با این حال، تصویر در پیکسل‌های مغناطیسی مهره‌های داخل صفحه ثبت می‌شود و هنگامی که نمایشگر یک بار دیگر در معرض میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد، دوباره ظاهر می‌شود.

Pigment sacs speckle most of the surface of this squid specimen.

پیگمنت بدن مرکب ماهی

مهره‌ها به طور متناوب بین نیمکره‌های نارنجی و سفید، عملکردی مشابه پیکسل‌ها دارند. نیمه‌های نارنجی مهره‌ها با ذرات مغناطیسی ریز پر شده‌اند که وقتی در معرض میدان مغناطیسی قرار می‌گیرند، باعث چرخش مهره‌ها به بالا یا پایین می‌شوند و تضاد رنگی مورد نیاز برای نمایش یک تصویر را ایجاد می‌کنند.

قرار دادن پیکسل‌ها در معرض یک آهنربا می‌تواند آنها را طوری برنامه‌ریزی کند که در یک میدان مغناطیسی فشاری یا کششی به رنگ نارنجی یا سفید نمایش داده شوند. در واقع در این فرآیند قطبی می‌شوند.

By placing the screen near magnets of varying strengths, the magnetic properties of pixels can be rewritten, allowing different images to be programmed.

با قرار دادن صفحه نمایش در نزدیکی آهنرباهایی با قدرت‌های مختلف، می‌توان خواص مغناطیسی پیکسل‌ها را بازنویسی کرد و امکان برنامه‌ریزی تصاویر مختلف را فراهم کرد.

میدان‌های مغناطیسی نسبتا کم می‌توانند قطبش برخی از پیکسل‌های متشکل از ذرات مغناطیسی اکسید آهن را تغییر دهند. با این حال، پلاریزاسیون پیکسل‌های حاوی ذرات نئودیمیم دشوارتر است و یک پالس مغناطیسی قوی نیاز دارد.

پیکسل‌های الهام گرفته از ماهی مرکب

یک میدان مغناطیسی ضعیف استاندارد، مانند میدان مغناطیسی معمولی، می‌تواند تصویر را آشکار کند. با این وجود، تصاویر را می‌توان با یک شبکه مغناطیسی دوم نمایش داد که به طور انتخابی نحوه چرخش برخی از مناطق صفحه نمایش را تغییر می‌دهد، زیرا ذرات اکسید آهن را می‌توان با میدان‌های نسبتا ضعیف‌تر برنامه‌ریزی مجدد کرد.

به گفته محققان، پیکسل‌های اکسید آهن وقتی دوباره روی آهنربای معمولی قرار می‌گیرند، تصویر عمومی را نشان می‌دهند و قطبش به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

در ویدئوی زیر با مراحل ساخت و نحوه کار آن آشنا می‌شوید:

انتهای پیام/

کد خبر: 1243340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =