تلاش برای وحدت، تکلیف الهی و شرعی است

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری، گفت: تلاش برای وحدت در همه عرصه‌ها تکلیف الهی و شرعی است و هر آنچه اختلاف در امت اسلامی پیش آمده است، ناشی از خباثت دشمنان است که در بین مسلمین اختلاف ایجاد کرد و بنیان افراطی‌گری را در بین بعضی از گروه‌های اسلامی گذاشتند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با حضور در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) که در مسجد جامع شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد؛ با تأکید بر اینکه همواره باید پیرامون نام مقدس پیامبر اکرم(ص) گرد هم آییم، گفت: اعتصام به حبل‌الله به‌معنای اعتصام به سیره و سنت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با بیان اینکه به‌ استناد آیات قرآن خداوند متعال پیامبرش را با دین حق فرستاده است که اسلام را بر همه ادیان عالم پیروز کند و اسلام دین ظاهر، مسلط و حاکم باشد؛ گفت: خداوند متعال اراده فرموده است که این حقیقت در عالم هستی محقق شود و دین اسلام دین همه بشریت و جهان‌شمول باشد به‌ این معنا که همه عالم را فرا بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده‌ای نه چندان دور، اکثریت جمعیت کشورهایی مثل انگلستان و سایر کشورهای اروپایی را مسلمانان تشکیل خواهند داد، اظهار داشت: استقامت مردم مظلوم غزه اشتیاق قرآن و گرایش به اسلام را در جهان به طوفانی غیرقابل‌کنترل برای مشرکان و ملحدان تبدیل کرده است.

امام‌جمعه کرمانشاه با یادآوری اینکه اسلام، دینی جهان شمول است؛ عنوان کرد: ظاهرشدن دین اسلام بر همه ادیان، مکاتب و افکاری که در دنیا حاکم است، جز از طریق تحقق امت اسلامی محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: همه مسلمانان در هر کجای عالم باید خود را عضوی از یک پیکره واحد ببیند و دلش برای همه اعضای این امت بتپد و اگر برای یک فرد مسلمان در جایی از دنیا ناراحتی پیش آمد، با عمق وجود احساس درد و ناراحتی کند و خود را در غم او شریک ببیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: وجود مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) برای این که بعد از چهارده قرن به همه ما بفهمانند که دین اسلام، دین جهان‌شمول است؛ در همان ده‌سالی که در مدینه حضور داشتند برحسب آنچه که تاریخ ثبت شده است، ۶۲ نامه به سران کشورها و ابرقدرت‌های آن روز نوشتند و فرستادگانی فرستادند تا آن‌ها را به ایمان به خدا و رسالت خود دعوت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با ذکر این نکته که آن حضرت اولین خشت این مسیر را با افق جهان‌شمول بنا نهاد، تصریح کرد: تاریخ ثبت کرده است که در لحظه ولادت آن حضرت، آثار شرک و کفر به‌یک‌باره در عالم فرو ریخت تا همه بدانند که عصر توحید، عصر قرآن و عصر رسالت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام آغاز شده است و تا قیام قیامت این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: قرآن کریم و سیره و سنت آن حضرت برای هدایت بشر تا قیام قیامت کافی است که سراسر عالم را عطر توحید فرا بگیرد و همه عالم به قبله واحد رو کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه تحقق امت اسلامی راهی جز حاکمیت وحدت به‌معنای حقیقی کلمه در سراسر عالم ندارد، خاطرنشان کرد: امت اسلامی تنها از راه شعار راهبردی و بنیادین وحدت که خدا آن را برای امت اسلامی تأسیس و به آن توصیه فرمود، قابل شکل‌گرفتن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری تلاش برای وحدت در همه عرصه‌ها را تکلیف الهی و شرعی خواند و بیان کرد: هر آنچه اختلاف در امت اسلامی پیش آمده است، ناشی از خباثت انگلیس است که در بین مسلمین اختلاف ایجاد کرد و بنیان افراطی‌گری را در بین بعضی از گروه‌های اسلامی گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه اضافه کرد: هرکس در دنیا به اسم شیعه اختلاف و نفاق ایجاد کند و به مقدسات اهل‌سنت توهین نماید، ما او را انگلیسی می‌دانیم و هرکسی که به نام اهل‌سنت در دنیا، منش تکفیر را در پیش بگیرد و در آتش اختلاف، نفاق و تفرقه که برخلاف اجماع امت است، بدمد؛ آن را آمریکایی می‌دانیم که به نام اهل‌سنت علیه امت اسلامی با مزدوری برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.

وی در پایان افزود: هر کسی به‌ هر نحوی و با هرعنوانی در امت اسلامی بدبینی و نفاق ایجاد کند، بدانید او شیطان است.

خبرنگار: محمد غلامی

انتهای خبر/

کد خبر: 1243632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =