افزایش تعداد مسمومیت الکلی در مازندران

مراجعه افراد با علائم مسمومیت الکلی به شهرهای مختلف استان مازندران افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، طی روزهای ابتدایی اولین ماه پائیز ۱۴۰۳ تعدادی از افراد با علائم مسمومیت به مراکز درمانی استان مازندران مراجعه کردند که پس از معاینات و اظهار بیماران مراجعه کننده و همراهان آنان، علت مسمومیت، مصرف الکل بیان شد که در این‌باره چند نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از بیماران نیز دچار عارضه‌های ناشی از مصرف الکل شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

حال پس از گذشت چند روز، تعداد افراد مراجعه‌کننده به دلیل مسمومیت الکل، افزایش یافته و از شهرستان‌های چالوس و آمل به قائمشهر و ساری نیز رسیده است.

در این‌باره رسول ظفرمند، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با اصحاب رسانه با اعلام خبر افزایش تعداد افرادی که بدلیل مسمومیت الکل تقلبی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند اظهار کرد: حدود ۱۶۰ نفر به بیمارستان‌های مازندران از جمله چالوس، نوشهر، آمل و قائمشهر مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در چالوس ۹۱ نفر شامل ۱۹ زن و ۷۲ مرد با علائم مسمومیت براثر مصرف این ماده مراجعه کردند که متاسفانه تعداد ۴ نفر فوت کردند.

رسول ظفرمند در ادامه ارائه آمار مربوطه گفت: ۴۷ نفر نیز به همین علت به مراکز درمانی شهرستان آمل مراجعه کردند که از این تعداد سه نفر زن و ۴۴ نفر مرد بودند.

ظفرمند درباره روند درمان افراد بستری شده در بیمارستان‌های آمل گفت: تاکنون متأسفانه ۴ نفر فوت، ۲۴نفر ترخیص و ۱۹ نفر همچنان بستری هستند.

به گفته مدیر درمان علوم پزشکی مازندران، ۶ نفر با علائم مسمومیت الکل تقلبی به بیمارستان رازی قائمشهر مراجعه کرده که یک نفر ترخیص و مابقی بستری هستند.

وی از مراجعه ۱۵ نفر شامل یک زن و ۱۴ مرد به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر خبر داد که از این تعداد متاسفانه یک نفر فوت و ۲ نفر بستری هستند، یک نفر نیز از نظر پزشکان بیمارستان مرگ مغزی شده است و همچنین یک بیمار به آمل و یک بیمار نیز به بیمارستان رازی قائم‌شهر اعزام شد و بقیه افراد ترخیص شدند.

گفتنی است که افراد با علائم مسمومیت مشابه به بیمارستان‌های شهر ساری نیز مراجعه کرده‌اند.

شواهد نشان می‌دهد عواملی در پشت پرده این مسمومیت‌ها وجود دارد که ورود جدی نیروهای امنیتی به موضوع مسمومیت الکلی را می‌طلبد.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1244836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =