تدوین آمایش آموزش عالی بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: آمایش آموزش عالی باید بر مبنای اصل ۳۰ قانون اساسی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله رازینی معاون آموزشی وزیر علوم در شصت و سومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور که ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه قصد داریم درباره برنامه‌های حوزه آموزش، هماهنگی‌های اجرایی سال تحصیلی جدید و بررسی مسائل جاری حوزه آموزش گفت‌وگو کنیم.

وی افزود: رویکرد ما در زمینه آموزش، ماشینی نیست. معتقدیم که فرصتی برای گفت‌وگو و تعامل نیاز داریم. نظام دانشگاهی از بالا به پایین نیست. تاکید ما بر استقلال دانشگاه‌ها در همین راستا انجام می‌شود. ماموریت‌گرا و هدفمند بودن آموزش، پویایی و هوشمندی، منظم و قانون‌مداری از جمله ارزش‌های محوری مورد نظر ما در آموزش است. هم‌افزا و مشارکتی بودن و چابک و پاسخگو بودن هم از دیگر ارزش‌های محوری به حساب می‌آیند.

رازینی خاطرنشان کرد: اهداف معاونت آموزشی وزارت علوم بر تقویت نقش آموزش در نظام عتف، ارتقای مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری، نیازمحوری و تقاضامحوری، حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان و بهبود الگوی حکمرانی و بهره‌وری مبتنی است. هر کدام از این اهداف به هدف‌های کوچکتری تقسیم می‌شوند. برای مثال سطح‌بندی موسسات آموزش عالی و اجرای صحیح اصل ۳۰ قانون اساسی ذیل هدف بهبود الگوی حکمرانی و بهره‌وری قرار می‌گیرند.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: مأموریت‌های معاونت آموزشی در برنامه هفتم توسعه در قالب سه ماه بیان شده است. بر اساس ماده ۹۶ برنامه، لازم است آمایش آموزش عالی بر مبنای اصل ۳۰ قانون اساسی انجام شود. بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۵ باید آموزش مهارتی در افق قانون برنامه هفتم پیشرفت تدوین شود و بر اساس ماده ۹۵، گسترش آموزش عالی در افق برنامه هفتم پیشرفت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =