پیام تسلیت مقامات برای ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی

مقامات هر یک در پیامی جداگانه رحلت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقامات هر یک در پیامی جداگانه رحلت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله‌ علوی‌گرگانی دعوت حق را لبیک گفت

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

رئیس جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی را تسلیت گفت.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی، تصریح کرد: این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود.

متن پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تألم و ثأثر فراوان شد.

این عالم برجسته که از دانش‌آموختگان ممتاز اساتید بزرگ حوزه‌های علمیه من‌جمله آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و بویژه حضرت امام خمینی(ره)، بشمار می‌رفت، سال‌ها با تدریس فقه و اصول، ترویج معارف اهل بیت علیهم‌السلام و تألیف آثار ارزنده فقهی به زبان‌های فارسی، اردو و عربی به گسترش مرزهای فرهنگی شیعه پرداخت.

این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم و مردم شریف استان گلستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منّان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با جدّ بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت قالیباف در پی درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ضایعه مؤلمه ارتحال مرجع عالیقدر، عالم پارسا و مجتهد مهذّب حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تأسف و تأثر گردید.

این عالم جلیل‌القدر و فقیه صمدانی در محضر علمای بزرگوار همچون حضرت آیت‌الله بروجردی (رض)، حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله گلپایگانی، حضرت آیت الله خویی، حضرت آیت الله غروی اصفهانی و حضرت آیت الله آقاضیاءالدین عراقی دروس حوزوی را آموختند که مجموعه این تعلیمات گرانسگ در تحکیم شخصیت استوار فقهی ایشان تاثیرات فراوان داشت و حاصل آن تالیفات و آثار متعدد و ارزشمند در زمینه  فقه و اصول و حدیث می‌باشد.

این روحانی مکرم در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی، بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعه حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی و دین پژوهی اهتمام ویژه داشتند و ضمن تربیت طلاب و شیفتگان معارف اسلامی، همواره بر تعظیم شعائر اهل بیت‌ علیهم‌السلام و امور خیریه و عام‌المنفعه و رسیدگی به نیازمندان تاکید و توصیه می‌کردند.

آن فقیه زاهد و عابد متخلق، در سراسر عمر شریف خود در زمره ارادتمندان وفادار به حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) قرار داشتند و به‌طور مستمر مسایل کشور را مورد توجه قرار داده و در بیان دلسوزانه موضوعات اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیشگام بودند.

ضمن عرض تسلیت ضایعه فقدان ایشان به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوستداران و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف استان گلستان، بیت معزز و فرزندان فاضل ایشان، برای روح طیبه آن عالم برجسته علو درجات و رحمت‌ واسعه و حشر با اولیاء الله و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 محمد باقر قالیباف
 رئیس مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت وزیر بهداشت در پی ارتحال آیت الله علوی گرگانی

شفقنا_وزیر بهداشت در پیامی ارتحال مرجع عالیقدر، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی را تسلیت گفت.

 متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله علوی گرگانی مورد تاسف و تاثر فراوان اینجانب گردید.

این مرجع روشن ضمیر که از چهره های بنام حوزه علمیه قم به شمار می رفت، با تالیف آثار متعدد علوم اسلامی و پرورش شاگردان متعددی در این عرصه همچنین راه اندازی مراکز عام المنفعه و درمانگاه خیریه، آثار و برکات بسیاری داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال این مرجع عظیم الشان به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه به ویژه بیت مکرم آن فقیه برجسته، از درگاه حضرت احدیت برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان این بیت شریف، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

تسلیت رئیس دیوان محاسبات برای درگذشت آیت الله علوی گرگانی

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با صدور پیامی درگذشت آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت مهرداد بذرپاش به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَایَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال فقیه عالیقدر، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید که عمر با برکت خویش را صرف ترویج و اعتلای مکتب اهل بیت علیهم السلام کرد، موجب تاسف و تاثر مردم متدین ایران شد.

این ضایعه را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه شریف قم، بیت مکرم و مقلدان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای روح ملکوتی آن فقیه جلیل القدر، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

مهرداد بذرپاش
رئیس کل دیوان محاسبات کشور»

کد خبر: 1133726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =