میزان حمایت مالی دانشگاه از نشریات چگونه محاسبه می‌شود؟

میزان حمایت مالی دانشگاه‌ها از نشریات دانشجویی بر اساس فرمول یکسان برای دو دسته از نشریات یعنی «موضوعات به هم مرتبط و تخصصی» و نشریات با «موضوعات غیر تخصصی و عمومی» محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشریات با هویت حقیقی و یا وابسته به نهادهای ترویجی و تبلیغی دانشجویی مانند تشکل‌ها  نهادهای دانشگاهی که صاحب امتیاز، مدیر مسئول و هیت تحریریه آنها متشکل از دانشجویان است. این نشریات می‌توانند بر اساس رویکرد و موضوع انتشار خود، به معاونت فرهنگی دانشگاه مراجعه کرده و نسبت به ارائه درخواست حمایت، اقدام کنند. 

بر این اساس، دانشگاه‌ها مطابق ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی که در جلسه ۵۴۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در۲۶ خرداد ۸۳ به تصویب رسیده است، باید از نشریات دانشگاهی که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، ادبی، عقیدتی، طنز، ورزشی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت دارد، حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

نشریات دانشگاهی از چه حقوقی برخوردارند؟/ احضار مدیر مسئول نشریه به کمیته انضباطی در صورت تخلف

گفتنی است نشریاتی که صاحب امتیاز یا مدیر مسئول آنها جزو کارکنان دانشگاه‌ها یا امتیاز نشر آنها متعلق به یکی از ادارات وابسته به دانشگاه باشند، شامل حمایت‌های تعیین شده در این آیین نامه نمی‌شوند. همچنین شورای ناظر بر فعالیت نشریات دانشجویی در هر دانشگاه، مرجع تایید درخواست و ناظر بر تشخیص شرایط حمایت و تسهیلات است.

نحوه محاسبه مبلغ حمایت تشویقی

حمایت‌های تشویقی دانشگاه‌ها شامل دو دسته نشریات از جمله نشریات با «موضوعات به هم مرتبط و تخصصی» و نشریات با «موضوعات غیر تخصصی و عمومی» می‌شود. گفتنی است که منظور از نشریات با «موضوعات به هم مرتبط و تخصصی» به این معنا است که آنها در یکی از موضوعات تخصصی فعالیت دارند.  

در این راستا مبلغ حمایت به ازای  هر شماره از این دسته نشریات، به این گونه محاسه می‌شود: «ضریب موضوع»×«ضریب کیفیت»×«تعداد صفحات»×مبلغ(100 هزار ریال).

همچنین نشریات با «موضوعات غیر تخصصی و عمومی»؛ نشریاتی هستند که به صورت غیر تخصصی و با رویکردهای تلفیقی اقدام به نشر مطالب می‌کنند. مبلغ حمایت دانشگاه از این نشریات نیز شامل: مبلغ حمایت از نشریه= «ضریب موضوع» × «ضریب کیفیت» × «تعداد صفحات»× مبلغ(70 هزار ریال)

انتهای پیام/

کد خبر: 1146756

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =