حماس: مخالفت اسرائیل با تاسیس کشور فلسطین باطل است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی در تصویب پیش نویس قانون مخالفت با تاسیس کشور فلسطین را باطل دانسته و آن را بر آمده از خوی اشغالگری صهیونیست‌ها دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش نویس قانون مخالفت با تاسیس کشور فلسطین تاکیدی بر سیاست ثابت کنونی اشغالگران برای انکار حقوق مردم فلسطین است که قوانین بین المللی بر آنها به ویژه حق تعیین سرنوشت مانند دیگر ملت‌های جهان تصریح دارند.

بیشتر بخوانید

مسئله بسیار عجیب تماشاچی بودن کشورهای عربی در برابر جنگ غزه است

در ادامه این بیانیه آمده است: ملت فلسطین به مقاومت و مبارزه و دفاع مشروع از خود در برابر جنگ نسل کشی شکست خورده ادامه می‌دهد؛ جنگی که توسط صهیونیستها علیه فلسطینیان آغاز شده است، این ملت در نهایت حق خود برای تاسیس کشور فلسطین را از دشمن ستانده و همچنان به حرکت در راه ناکام گذاشتن طرح‌های اشغالگران برای اخراج ملت فلسطین و نابودی هویت آنها ادامه می‌دهد.

جنبش حماس اضافه کرد: این تصمیم وقیحانه پیامی چالش برانگیز برای جامعه بین الملل و تحقیر قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و لازمه آن اقدام فوری و جدی برای توقف این گونه تصمیمات و عملکردهای جنایتکارانه و توانمند سازی ملت فلسطین برای دستیابی به تمام حقوق خود است.

به گزارش ایرنا، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با اکثریت آرا به طرحی برای تشکیل کشور فلسطین رای مخالف دادند.

پارلمان رژیم صهیونیستی این طرح ضد فلسطینی را با رای موافق ۶۸ نفر از اعضای پارلمان از جمله «بنی گانتس» رهبر حزب اتحاد در مقابل ۹ رای مخالف تصویب کرد.

احزاب ائتلاف حاکم از این طرح حمایت کردند اما اعضای حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» در راستای امتناع از حمایت از این طرح، جلسه رای گیری را ترک کردند.

در این طرح با تشکیل کشور فلسطین به شدت مخالفت و این اقدام به منزله تهدیدی وجودی برای رژیم صهیونیستی قلمداد شد.

کد خبر: 1237100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =