طرح‌های غربالگری شده رویداد مشق امید در سازمان‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمامی طرح‌ها غربالگری شده در رویداد مشق امید در سازمان‌ها مورد پیگیری قرار میگیرد، گفت: بررسی دلایل بروز مسایل اجتماعی، راه‌حل‌ها و چرایی بروز و نکات مهار و حل آن در این رویداد مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه رویداد ملی مشق امید (حل مساله) امروز دوم شهریور در سالن مطهری سازمان مرکزی برگزار شد.
در ابتدای این نشست فرزادجهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با خیرمقدم به مهمان و عرض تسلیت به مناسبت محرم حسینی گفت: توجه به رویداد حل مساله با عنوان مشق امید بصیرت از دو جهت مورد بررسی قرار گرفته است. در گام نخست هدف از این اقدام و فلسفه این رویداد توجه به ظرفیت اساتید و دانشجویان و کمک به حل مسایل کشور است.
وی افزود: در گام دوم بررسی دلایل بروز مسایل اجتماعی ،راه حل ها و اقدامات با فوریت یا نیازمند صرف زمان و چرایی بروز و نکات مهار و کم و کیف حل آن مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدگاه صفر و یک حل مساله را زیر سوال می برد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ترجیحات در پرداختن به مساله از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: مشکلات اجتماعی فراوان و پیچیده است. پرهیز از نگاه صفر و یک باید مورد توجه قرار بگیرد و دیدگاه طیفی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد؛ چراکه دیدگاه صفر و یک حل مساله را زیر سوال میبرد.

تحول در علوم انسانی زمان بر  و تدریجی است

به گفته وی توجه به اصل تدریج از اهمیت برخوردار است و برخی از اقدامات تدریجی و با صرف زمان محقق می شود. برای مثال در وضعیت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه ورشکسته به دانشگاه پویا تبدیل شده است. در حوزه علوم انسانی هم تحول زمان بر و تدریجی انجام می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصل دیگر را پرهیز از ساده نگری مطرح کرد و گفت: برخی افراد با آسان سازی مساله به دنبال جایگزین کردن آن هستند و قصدی برای یافتن راه حل ندارند. باید با توجه به نشانه‌ها به فکر حل مساله بود. 
جهان بین گفت: اصل بر اغنا مردم و توجه به محاسبات فرامادی  و غیر مادی بر پایه عقلانیت از اهمیت قرار بگیرد. 
استاد و دانشجو ارزشمند هستند و باید فضای رشد مناسب برای این افراد ایجاد شود.
به گفته وی ۶۰۰ کاربرگ به مشق امید ارسال شد که به دلیل محدودیت مدیریتی ۱۰ درصد آثار از سوی اساتید هیات علمی مورد پذیرش قرار گرفت و تمامی طرح‌ها غربالگری شده و در سازمان‌های مربوطه مورد پیگیری قرار میگیرد.
در ادامه این مراسم مرتضی امیدی نژاد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، یاسین سرواهرابی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، کاوه امین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، میثاق بچاری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر، سعید کامیابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و کیمیا نیکخو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به ارایه گزارشی از ایده‌های خود برای حل مسائل کشور پرداختند.


انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا سلیمانی

کد خبر: 1151743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =