راه‌اندازی «زنجیره ارزش صنعت ساختمان» توسط پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی 

فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای اخذ مجوز راه‌اندازی «زنجیره ارزش راهبردی فناوری‌های صنعت ساختمان، با رویکرد صنعتی سازی» در کشور آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست اخذ مجوز راه‌اندازی «زنجیره ارزش راهبردی فناوری صنعت ساختمان با رویکرد صنعتی سازی» با حضور بهروز بادکو رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شبکه سرای نوآوری صنعت ساختمان و نمایندگان وزارت علوم برگزار شد.

بادکو در این نشست گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است تا با فعالیت به عنوان دبیر زنجیره ارزش راهبردی حوزه صنعت ساختمان با رویکرد صنعتی سازی، ضمن کمک به انجام پروژه انبوه سازی در دانشگاه آزاد اسلامی، در گسترش فناوری مذکور در کل زیست بوم فناوری کشور نقش موثری ایفا کند.

وی اظهار کرد: پروژه کلان ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نقطه آغاز این ایده بود و پارک به منظور همکاری در این پروژه و نقش آفرینی در زنجیره ارزش صنعت ساختمان، اهداف و برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی را در نظر گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا پارک، یک پلتفرم تخصصی در حوزه صنعت ساختمان برای ایجاد بانک اطلاعاتی از فناوری‌‎های موجود کشور در حوزه صنعت ساختمان جهت استفاده در کلان پروژه دانشگاه و سایر پروژه‌های کشوری، بهم رسانی در حوزه صنعت ساختمان، معرفی فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان در داخل و خارج از کشور راه اندازی کرده است. پیشنهاد دوره‌ها و سرفصل‌های جدید آموزشی با توجه به نیازهای فناورانه کشور در حوزه صنعت ساختمان و تشکیل شورای راهبردی ارتقای کسب و کار در حوزه صنعت ساختمان و برگزاری رویداد بزرگ عصر امید صنعت ساختمان در مهرماه سال جاری در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگو از سایر اقدامات پارک در این حوزه است.

در ادامه این نشست حسام زند حسامی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشگاه با هدف ارتقاء سطح کیفی صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه اعضا هیات علمی و کارکنان منعقد و به موضوع انبوه سازی مسکن ورود کرده است.

وی مرکز مالکیت فکری، اتحادیه‌ها، سندیکاها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، مراکز و کارخانه‌های نوآوری، رسانه‌های تخصصی، استارت‌آپ‌ها و هسته‌های فناور، تولیدکنندگان صنایع وابسته، شتابدهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی، استودیوها، دانشجویان و فارغ التحصیلان، تولیدکنندگان مصالح ساختمان، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و فرشتگان صنعت، شرکت‌های سازنده و انبوه سازان، مهندسین مشاور، مراکز تاییدکننده استانداردها، کیفیت و …، رگولاتورهای صنعت، وزارت مسکن، نظام مهندسی، شهرداری، اسناد بالادستی و قوانین، بنگاه‌های معاملات املاک و مستغلات، مشتریان حقیقی و حقوقی خصوصی، مشتریان دولتی و نهادهای دولتی را از جمله بازیگران اکوسیستم صنعت ساختمان عنوان کرد.

وی با اشاره به مزیت‌های زنجیره ارزش صنعت ساختمان در دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: راه‌اندازی این زنجیره در دانشگاه آزاد اسلامی دارای مزیت‌هایی از جمله فرصت مشارکت در ساخت ۵۰۰هزار واحد مسکونی طی ده سال، بهره‌مندی از شبکه قدرتمندی ارتباطی دانشگاه و حضور در ۴۵۰ نقطه کشور، بهره‌مندی از ظرفیت ۱.۵ دانشجو و ۲۵ هزار استاد دانشگاه، بهره‌مندی از شبکه آزمایشگاهی و تجهیزات و منابع دانشگاه (۳۱ مرکز تحقیقاتی مرتبط با صنعت ساختمان-۳۹ آزمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان-۱۲ آزمایشگاه همکار استاندارد-۱۹۷۰ محصول شرکت‌ها و هسته‌های فناور-۱۹۳ محصول مرتبط با صنعت ساختمان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =