نابینایان جهان در این ۵ دانشکده راحت‎‌تر تحصیل می‌کنند/ طراحی خوابگاه متناسب با نیازهای دانشجویان معلول

دانشگاه‌های کانکتیکات، میشیگان، آریزونا، چارلستون و کالیفرنیا ۵ کالج جهان برای نابینایان و کم بینایان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجو شدن برای افرادی که دارای معلولیت هستند در مقایسه با دیگران، پراسترس‌تر است. به همین دلیل، لازم است دانشگاه‌ها امکانات بیشتری در اختیار این افراد قرار دهند تا بتوانند مانند دیگر دانشجویان از آموزش‌های دانشگاهی استفاده کرده و به پژوهش بپردازند.

ایسکانیوز به بهانه روز جهانی نابینایان در ادامه به معرفی برترین و مجهزترین دانشگاه‌ها برای افراد نابینا و کم بینا می‌پردازد. بسیاری از کشورهای جهان، دانشکده‌هایی دارند که برای دانشجویان نابینا و کمبینا طراحی شده‌اند. برای مثال اغلب دانشکده‌های سنتی در سراسر آمریکا برای پذیرش دانشجویان دارای معلولیت بینایی مجهز هستند.

دانشگاه کانکتیکات یکی از مجهزترین دانشگاه‌های جهان برای دانشجویان نابیناست. مرکز دانشجویان دارای معلولیت، بخشی از امور دانشجویی دانشگاه کانکتیکات است. این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۹۶۷ آغاز و ماموریت ابتدایی خود را برنامه‌ریزی برای معلولان جسمی معرفی کرد. پروژه‌های اولیه این مرکز در راستای حمایت از معلولان به اموری مانند ساخت آسانسور اختصاص یافته است.

جدای از امکانات ضروری که این مرکز برای دانشجویان دارای معلولیت فراهم کرده، برنامه‌هایی برای داشجویان با اختلالات یادگیری تدوین کرده که برای همه دانشجویان دارای معلولیت مفید خواهد بود. این برنامه‌ها شامل پشتیبانی‌هایی در زمینه مربیان یادگیری و فناوری‌های تطبیقی تخصصی است.

دانشگاه میشیگان- آن آربور، دانشکده‌هایی مخصوص دانشجویان نابینا و ناشنوا دارد. این دانشگاه دولتی حدود یک ساعت با دیترویت فاصله دارد و در سطح جهانی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای حمایت از دانشجویان معلول شناخته می‌شود. دفتر خدمات این دانشگاه به عنوان الگویی برای موسساتی است که قصد دارند از دانشجویان معلول حمایت کنند. بهره‌گیری از مراکز محلی و منطقه‌ای برای کمک به دانشجویان معلول یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دانشگاه است. 

مرکزفرهنگی معلولان دانشگاه آریزونا در توسان پیشرو در ارائه خدمات به دانشجویان نابیناست. این مرکز یکی از معدود مراکز فرهنگی معلولان در آمریکاست و از جمله امکانات منحصر به فرد دانشگاه آریزونا به حساب می‌آید که پاتوقی دوستانه برای دانشجویان معلول ایجاد کرده است. مسئولان این مرکز معتقدند که دانشگاه‌ها باید محیط‌هایی امن و محصولاتی قابل استفاده برای دانشجویان معلول داشته باشند. برای مثال مکان اسکان دانشجویان باید متناسب با توانمندی آن‌ها طراحی شود.

کالج چارلستون، برنامه‌های گسترده‌ای در راستای ایجاد دسترسی برای دانشجویان دارای معلولیت دارد. به این منظور، استادان و کارکنان خود را تشویق می‌کنند که در طرح جهانی برای یادگیری در محیط آموزشی دانشجویان مشارکت کنند.

این مرکز همچنین برنامه‌ای تحت عنوان SNAP (دسترسی برابر برای دانشجویان نیازمند) دارد تا مطمئن شود که همه دانشجویان دارای معلولیت مشاوره تخصصی و تسهیلات شخصی مانند فناوری کمکی ارائه می‌شود. یکی دیگر از خدمات مرکز خدمات ناتوانی کالج چارلستون، ایجاد دسترسی به محوطه دانشگاه برای همه دانشجویان است. حدود ۸۵۰ نفر از ۱۱ هزار دانشجوی نابینا یا کم بینا در محوطه دانشگاه از خدمات پشتیبانی ارائه شده از سوی SNAP استفاده می‌کنند. این مرکز به سایر بخش‌های دانشگاه هم برای ایجاد دسترسی دانشجویان معلول کمک می‌کند.

SNAP با بخش اسکان دانشجویان همکاری دارد تا اطمینان حاصل پیدا کند که نیازهای دانشجویان معلول در زمینه اسکان برآورده می‌شود. یکی دیگر از این همکاری‌ها در زمینه ارتباط با مرکز مشاوره دانشگاه است که خدمات درمانی خصوصی و گروهی ارائه می‌دهد و نیازهای حمایتی دانشجویان دارای معلولیت را در نظر می‌گیرد.

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون یکی دیگر از موسسه‌های حامی دانشجویان معلول است که خدمات آن فراتر از فرم‌های درخواست و مشاوره معمول است. یکی از برنامه‌های این دانشگاه تحت عنوان Abled به صورت منظم برای سازماندهی رویدادهای اجتماعی و حرفه‌ای، افزایش آگاهی در مورد معلولیت و اطمینان از این که همه دانشجویان دارای معلولیت به این دانشگاه احساس تعلق دارند، تشکیل جلسه می‌دهد.

دانشگاه‌های برتر برای دانشجویان نابینا و کم بینا ویژگی‌ها 
دانشگاه کانکتیکات

تامین امکانات اولیه مانند ساخت آسانسور

کمک به دانشجویان با اختلال یادگیری از جمله دانشجویان دارای معلولیت

دانشگاه میشیگان بهره‌گیری از مراکز محلی و منطقه‌ای برای کمک به دانشجویان معلول
دانشگاه آریزونا

طراحی خوابگاه متناسب با نیازهای دانشجویان معلول

پاتوقی دوستانه برای دانشجویان معلول

کالج چارلستون هدایت برنامه SNAP برای دسترسی همه دانشجویان نیازمند به امکانات 
دانشگاه ایالتی کالیفرنیا

سازماندهی رویدادهای اجتماعی و حرفه‌ای

افزایش آگاهی در مورد معلولیت

ایجاد احساس تعلق برای دانشجویان دارای معلولیت

انتهای پیام/

کد خبر: 1156367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =