مسلمی: امیدوارم جایگاه جهاددانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی احیا شود

رییس جهاد دانشگاهی با بیان این‌که یکی از مشکلات امروز جهاددانشگاهی خارج شدن از شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: امیدواریم این جایگاه دوباره به جهاد بازگردد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ حسن مسلمی نائینی در آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی که روز گذشته با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تات در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار گفت: جهاددانشگاهی از آغاز فعالیت تا امروز و طی این ۴۴ سال، فعالیت‌های شایان و مؤثری در سطح کشور انجام داده است. فعالیت‌هایی که همواره مورد تجلیل و حمایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی افزود: از میزبان این مراسم یعنی مسئولان دانشگاه علم و فرهنگ که رتبه اول در میان دانشگاه‌های برتر غیر انتفاعی کشور را به دست آورده است، تقدیر و تشکر می‌کنم. در چهل و چهارمین سالگرد تأسیس جهاد، خدا را شاکریم که یک سال دیگر توفیق خدمت به جهادگران را داشتیم.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به حمایت‌های همیشگی مقام معظم رهبری از این نهاد بیان کرد: جهاددانشگاهی، نهادی انقلابی، دانش‌بنیان، پیشران در فرهنگ گزین در آموزش و مؤثر و مفید در کشور است و تلاش‌های پیشکسوتان و جهادگران این نهاد انقلابی باعث شده است تا علم نافع در کشور تولید شود و همین مسئله همواره حمایت مقام معظم رهبری را به همراه داشته است.

دکتر مسلمی نائینی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همیشه به جهاددانشگاهی اعتقاد و علاقه داشته و دارند. یاد و خاطره امام (ره)، شهدای جهاد، مرحوم کاظمی آشتیانی، شهید آیت‌الله رئیسی و دکتر اسماعیل هنیه را گرامی می‌داریم. همچنین، ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران تبریک عرض می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: جهادگران جهاددانشگاهی امروز با آرمان‌های امام (ره) تجدید میثاق کردند که این مسئله نشان‌دهنده عزم راسخ جهادگران است. تعداد ۲۰ آیه راجع به تجدید میثاق در قرآن کریم وجود دارد که البته این تجدید میثاق باید قوی و محکم باشد و باعث ایجاد تغییرات رو به توسعه شود. مقام معظم رهبری چندین بار جهاددانشگاهی را تحسین کردند و بارها به این موضوع اشاره داشتند.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاددانشگاهی، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند جهاددانشگاهی یک فرهنگ است، امروز باید ویژگی‌های فرهنگ جهاددانشگاهی را استخراج کنیم. جهاددانشگاهی امروز می‌تواند الگویی برای سایر نهادهای کشور باشد.

در سال‌های گذشته نهادهایی موازی با جهاد دانشگاهی تشکیل شد

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی یکی از گنج‌های نهفته است که می‌تواند معین و یاور دولت‌ها باشد. توانایی و ظرفیت بالای جهاد، کمک بسیار خوبی برای دولت‌ها به ویژه دولت چهاردهم خواهد بود. متأسفانه طی چند سال گذشته، نهادهایی در کشور تشکیل شد که به صورت موازی با جهاددانشگاهی فعالیت می‌کنند. جهاددانشگاهی یکی از نهادهای تربیت‌کننده مدیران است که نهادهای دیگر کشور از آن‌ها استفاده می‌کنند.

دکتر مسلمی نائینی در ادامه گفت: یکی از مشکلات امروز جهاددانشگاهی خارج شدن از شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدواریم این جایگاه دوباره به جهاد بازگردد. امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و جهاددانشگاهی با توجه به امکانات محدود، پژوهش‌های خود را به سمت کاربردی شدن و رفع نیازهای مردم خواهد برد. امروز بیش از ۶۴۰ نوع علم در جهاددانشگاهی تولید شده که با ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان، باید به محصول تبدیل شود.

وی بیان کرد: طی روزهای گذشته، روند اجرایی یکی از طرح‌های جهاد با بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آغاز شد که به زودی نیز آغاز به کار خواهد کرد. همچنین، در حوزه گیاهان دارویی نیز کارخانه مجهزی با همکاری بخش خصوصی و جهاددانشگاهی ایجاد شده که به زودی آینده روشنی را برای جهاد رقم‌ خواهد زد.

رییس جهاد دانشگاهی در پایان سخنانش تأکید کرد: ان‌شاءالله جهاددانشگاهی به جایی برسد که سازمانی کاملاً خودگردان و مستقل شده و بدون اتکا به بودجه دولتی برنامه‌های خود را اجرایی کند.

گفتنی است، در این مراسم از طرح‌های شاخص این نهاد در حوزه‌های مهندسی و پزشکی، کشاورزی و هنر، علوم انسانی و اجتماعی معرفی شدند و جهادگران ممتاز و شایسته تقدیر جهاددانشگاهی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =