مرکز ژنتیک دکتر کاظمی آشتیانی راه‌اندازی می شود

معاون خدمات تخصصی و درمان پژوهشگاه رویان گفت: مرکز ژنتیک دکتر کاظمی آشتیانی با نیروی متخصص در زمینه ژنتیک انسانی همزمان با سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد وثوق، معاون خدمات تخصصی و درمان پژوهشگاه رویان از راه اندازی مرکز جامع تشخیص بیماری های ژنتیک دکتر کاظمی آشتیانی خبر داد و گفت: پژوهشگاه رویان به لحاظ داشتن نیروی انسانی حاذق در زمینه مباحث ژنتیکی، وجود زیرساخت و تجهیزات به روز مرکز جامع تشخیص بیماری های ژنتیک را همزمان با سالگرد جهاد دانشگاهی راه اندازی می کند.

وی افزود: نیروهای انسانی که در پژوهشگاه رویان فعالیت دارند در مباحث ژنتیک انسانی مطالعات و پژوهش های خوبی انجام داده اند که حضور آن ها در این مرکز می تواند برای مردم جامعه مفید باشد. پژوهشگاه رویان، محل مناسبی هم در محله زعفرانیه دارد که از آن برای راه اندازی این مرکز استفاده کرده ایم.

وثوق ادامه داد: همچنین تجهیزات مناسب و به روز برای این مرکز تامین شده است که می تواند، بیماری ژنتیکی را تشخیص دهد یا حتی پیشگویی هایی کند و امکان ابتلا به بیماری ها را در افراد تشخیص دهد. این دستگاه بسیار در کشور بسیار محدود است.

معاون خدمات تخصصی و درمان پژوهشگاه رویان تاکید کرد: در پژوهشگاه رویان، مرکز سلولی و مرکز مولکولی وجود دارد که مرکز ژنتیک تجمیع و جامع این دو مرکز است.

وثوق یادآور شد: برنامه ای تدوین کرده ایم تا در آینده ای نه چندان دور بتوانیم از ارسال نمونه های ژنتیکی به خارج از کشور جلوگیری کنیم و در داخل کشور این نمونه گیری انجام شود.

راه اندازی کلینیک پایش سلامت رشد کودکان ناشی از درمان ناباروری

وی در ادامه از راه اندازی کلینیک پایش سلامت رشد کودکان ناشی از درمان ناباروری خبر داد و گفت: یک برنامه کلی داریم تا کودکان ناشی از درمان ناباروری مورد رصد رشد سلامت از نوزادی تا نوجوانی قرار گیرند.

معاون خدمات تخصصی و درمان پژوهشگاه رویان تصریح کرد: یکی از بحث های روز این است که نوزادان که از روش درمان ناباروی متولد شده‌اند آیا با جمعیت عمومی تفاوت دارند یا خیر؟ جدای از این مسئله به دنبال رصد سلامت هستیم تا اگر این کودکان دچار مشکلی هستند یا خواهند شد درمان فوری و کمک درمانی هایی برای این بچه های طلایی که برای به دنیای آمدن آن ها سال ها انتظار و هزینه صرف شده است انجام گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1239143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =