سد سلولی، مانع رونق کشاورزی در آبادان و خرمشهر/ وزارت نیرو پای کار مردم بیاید

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نواقص و مشکلات فعلی سد سلولی مارد را مانع ورود آب کارون به رودخانه بهمن‌شیر می‌داند که کشاورزی را در منطقه آبادان و خرمشهر از رونق انداخته است.

سیدمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از سد مارد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد: یک سال و ۲۸ روز پیش در همین موقعیت گفتم که آب رودخانه کارون که شامل میزان مناسب و خوبی از بارش‌های رحمت الهی در آبادان و خرمشهر است به‌دلیل مشکلات فنی و بسته‌بودن سد سلولی ابتدای رودخانه بهمن‌شیر،  وارد بهمن‌شیر نمی‌شود. درحالی که این حجم آب می‌تواند بهمن‌شیر را لایروبی و احیا کند.

خیابان‌های تاریک آبادان، جولان‌گاه دزدان و سگ‌های ولگرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: سد مارد نیز دارای مشکلات و اشتباهات زیادی است که این نواقص مورد تأیید کارشناسان ملی و منطقه‌ای قرار گرفته و دو سال است که در جلسات کارشناسی و فنی، اشتباهات این سد را ثابت کردیم اما وزارت نیرو کماکان دنبال توجیه تراشی و اصرار برای ادامه طرح موجود است؛ این به ضرر منافع ملی است. رفع مشکلات فعلی این سد باعث رشد مزارع برای کشاورزان و بالتبع آن شکوفایی اقتصاد برای اقشار آسیب پذیر بخصوص مردم آبادان و خرمشهر می‌شود.

وی با انتقاد از مسئولین وزارت نیرو گفت: مدیران این وزارت خانه هرچه سریع‌تر پای کار دغدغه‌ها و مسائل مردم بیایند و فکری به حال سد سلولی کنند. تلف کردن بیش از اندازه پروژه‌هایی که نان مردم را تامین می‌کند چیزی جز ضرر برای آنان نخواهد شد.

محفوظی ادامه داد: از عمده مشکلاتی که این سد و اطراف آن ایجاد کرده، قطع کردن جریان طبیعی کارون به بهمن‌شیر، قطع جزر و مد، بسته شدن مسیر تردد ماهی‌ها، تبدیل بهمن‌شیر به یک حوضچه، اختلال در آبیاری و زهکشی نخلستان‌های دوطرف بهمنشیر، مشکلات زیست محیطی، مشکلات پدافندی و از دست رفتن اکثر اراضی کشاورزی حد فاصل مارد تا سه راهی حفار است .

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه نیازهای شرب، صنعت و کشاورزی آبادان و خرمشهر از رودخانه بهمن‌شیر تامین می‌شود و امیدواریم مسئولین وزارت نیرو هرچه سریعتر اقدامات لازم را در جهت رفاه حال مردم انجام دهند.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای پیام/

کد خبر: 1171774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =