برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای نبوی در دانشگاه آزاد بجنورد

معاون فرهنگی، دانشجویی واحد بجنورد از دریافت 142 اثر به دبیرخانه جشنواره امامت و مهدویت با محوریت آواها و نواهای نبوی خبر داد.

جواد عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری ایسکانیوز در بجنورد درخصوص راه اندازی دبیرخانه جشنواره امامت و مهدویت اظهار کرد: دبیرخانه دومین جشنواره آواها و نواهای نبوی از سری جشنواره‌های علمی، فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه بین‌المللی آزاد اسلامی خراسان شمالی طبق زمانبندی اعلام شده در شهریور ماه جاری در این واحد دانشگاهی راه اندازی شد.

معاون فرهنگی دانشجویی اظهار کرد: در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) پوستر جشنواره آواها و نواها نیز توسط تیم دانشجویی واحد بجنورد طراحی و با حضور رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان شمالی، اعضای کمیته جشنواره و مدیران دیگر ارگان‌ها که برای برگزاری جشنواره آواها و نواها مشارکت دارند رونمایی شد.

عبدی افزود: در راستای انجام امور مربوط به جشنواره آواها و نواهای نبوی جلسه تخصصی اعضای کمیته جشنواره با حضور حامیان مالی، برخی مشارکت کنندگان و نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در این جلسه، تصمیمات مهمی همچون؛ برگزاری پیش رویدادهای؛ نشست هم‌اندیشی با استادان پیش کسوت در حوزه قرآن، تواشیح، منقبت خوانی، چاووش خوانی، مداحی، مرثیه و مولودی خوانی، جلسه هم اندیشی با پیش کسوتان، استادان موسیقی محلی و مقامی و مفاخر خراسان شمالی و نیز استادان و مسئولان موسسات آموزش موسیقی سنتی، کلاسیک، مقامی و محلی، دعوت از پیرغلامان حسینی استان در راستای آشنایی با جشنواره، پیش از اختتامیه مورد تایید قرار گرفت.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات در راستای برگزاری جشنواره پیش رویداد بررسی شباهت‌های موسیقی و قرائت قرآن کریم با مبحث خوشنویسی با حضور استادان قرآن، خوشنویسی، موسیقی سنتی، مقامی و محلی و نیز برگزاری رویداد بررسی و معرفی موسیقی مقامی و محلی خراسان شمالی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

عبدی در خصوص برگزاری دومین پیش رویداد جشنواره آواها و نواهای نبوی بیان کرد: دومین پیش رویداد این جشنواره نیز با حضور رؤسای آموزشگاه‌های موسیقی، مسئولان گروه‌های سرود، مدیر انجمن موسیقی، مسئول گروه سرود کودکان و نوجوانان، مسئول بخش موسیقی مرکز آفرینش‌های هنری، موسسه فردای بهتر، بخشی‌ها، پیشکسوتان و استادان این عرصه برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بجنورد بیان کرد: تعیین جوایز در بخش‌های مسابقه و جانبی، برآورد هزینه‌های جشنواره از دیگر مواردی بود که در جلسات تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره این بود که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و چندین موسسه تعامل و مشارکت صورت گرفت.

عضو هیئت علمی واحد بجنورد تصریح کرد:  جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد که بخش رقابتی شامل محورهای؛ مداحی، منقبت خوانی، چاووش خوانی، ابتهال، مرثیه سرایی و تواشیح است و بخش غیررقابتی همراه با تجلیل ویژه از پیشکسوتان، توان‌یابان و کودکان خواهد بود.

وی افزود: 142 اثر از هنرمندان به دبیرخانه جشنواره دریافت شده است که بخش نواهای نبوی به دو صورت فردی و گروهی (تکنوازی و گروه‌نوازی) سرودهای نوجوانان مورد داوری قرار خواهد گرفت که در بخش گروهی 8 برگزیده، در بخش انفرادی 6 برگزیده معرفی خواند شد و از مداحان و پیشکسوتان نیز 3 نفر در بخش آواها و 3 نفر در موسیقی مقامی تجلیل می شوند.

به گزارش ایسکانیوز جشنواره دومین جشنواره آواها و نواهای نبوی از سری جشنواره‌های علمی، فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه بین‌المللی آزاد اسلامی خراسان شمالی در روز سه شنبه نهم اسفندماه با حضور معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =