نمایندگان درباره رد طرح مالیات بر خانه‌های لوکس شفاف‌سازی کنند/ عملکرد نه چندان مناسب مجلس در کنترل بازار ارز

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ اعتقاد دارد که نمایندگان باید به مردم درباره رد طرح مالیات بر خانه‌های لوکس پاسخ دهند.

علی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید علت مخالف خود را با طرح «مالیات بر خانه‌های لوکس» بیان و شفاف سازی کنند، اظهار کرد: در حال حاضر برای مردم سوال است که چرا نمایندگان مجلس در راستای تامین منفعت آنها گام برنداشته‌اند و برای تامین بودجه دولت، کاهش قیمت خانه و برقراری ثبات در بازار مسکن کاری نکرده‌اند.

قالیباف: آماده هر کمکی به دولت هستیم / مجلس برای خودروهای بالای ۳ میلیارد مالیات تعیین کرد

وی ادامه داد: خانه‌های لوکس، لاکچری و گران قیمت متعلق به قشر بسیار محدود مرفه و خاص جامعه هستند و عامه مردم از این ثروت بهرمند نیستند، بنابراین دولت به درستی قصد داشت از این مالکان مالیات دریافت کند تا از این طریق منفعت عمومی تامین شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به اینکه در حال حاضر خودرو و خانه در ایران تبدیل به کالاهای سرمایه‌ای شده‌اند، گفت: در چنین شرایطی ضرورت تصویب طرح‌هایی مانند «مالیات بر خانه‌های لوکس» بیشتر از گذشته نیاز است. به همین علت تصویب نکردن این طرح توسط نمایندگان، تشویش اذهان عمومی را به همراه دارد. 

وی با تصریح بر اینکه مجلس یازدهم اگر می‌واهد عملکرد قابل قبولی داشته باشد، باید در تصویب قوانین مرتبط به مالیات بهتر عمل کند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس علاوه بر تصویب نکردن طرح «مالیات بر خانه‌های لوکس»؛ درباره بلاتکلیفی در تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی نیز باید پاسخگو باشند. 

دریافت مالیات راهکاری برای افزایش درآمدهای غیرنفتی دولت

یزدی با تصریح بر اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۲ یکی از نقاط مثبت عملکرد دولت سیزدهم است، گفت: اخذ مالیات در تمام کشورهای دنیا اهرم مهمی برای تامین بودجه دولت است. در این راستا نیز مالیات بر سرمایه و عایدی سرمایه نقش بسزائی دارد؛ اما گویی نمایندگان مجلس با این موضوعات آشنایی لازم را ندارند. 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه میزان دریافت مالیات در ایران متناسب با درآمد افراد نیست، گفت: متاسفافه همواره قشرهای متوسط جامعه مانند کارمندان متعهد به پرداختا مالیات بودند؛ اما از هنرمندان یا افراد مرفه و سرمایه دار مالیاتی منتناسب با درآمدشان اخذ نمی‌شود.

عملکرد مجلس یازدهم مناسب نیست

وی با بیان اینکه مردم احساس مثبتی نسبت به عملکرد مجلس ندارند، گفت: مردم حتی نمایندگان مجلس را نماینده واقعی خود نمی‌دانند؛ چرا که از آنها اقداماتی برای تامین منفعتشان ندیده‌اند.

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: انتقاد مردم و کارشناسان به عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم بسیار مبنایی و عمیق است. در حال حاضر مجلس شانیت و جایگاهی مناسبی برای انجام امور جاری کشور ندارد. می‌توان گفت قوه مقننه از ابتدای سال در وقایع مختلف مانند آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر و نابسامانی ارزی کشور نقش و قابل توجهی یا عملکرد چندان مناسبی نداشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =