داوطلبان کنکور در ایام عید بین ۵ تا ۷ ساعت مطالعه کنند

مشاور کنکور در مدرسه سما گفت: بر اساس ویژگی‌های فردی هر داوطلب کنکوری، زمان بندی برای مطالعه دروس کنکور در ایام نوروز متفاوت است، اما دانش آموزان با پایه علمی مناسب بین ۵ تا ۷ ساعت مطالعه در روز می‌توانند به نتایج دلخواه دست یابند.

رامین معمار، مشاور کنکور در مدرسه سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ماحصل برگزاری کنکور و کم و کیف استفاده از فرصت تعطیلات نوروز گفت: داوطلبانی که در مرحله نخست آزمون شرکت کرده در فرصت باقی مانده باید بتوانند در زمینه ارتقای مهارت خود اقدامات مناسب را انجام دهند. در این شرایط داوطلبان به چند دسته در قالب افرادی که در سال گذشته در کنکور شرکت کرده و افراد محصل در مقطع دوازدهم  تقسیم می‌شوند.

نحوه فعالیت سامانه مشاور در کمک به دانش‌آموزان / والدین و معلمان هم می‌توانند از خدمات روانشناسی استفاده کنند

وی افزود: مرحله نخست برگزاری کنکور برای کاهش استرس داوطلبان موثر است، چون در مرحله دوم می‌توان به  سوالات کنکور تسلط بیشتر داشته و با اعتماد به نفس بیشتر شرکت کنند. دانش آموزان فارغ از نتیجه اولیه کنکور می‌توانند در ادامه راه بدون استرس به مطالعه دروس بپردازند.

این مشاور کنکور افزود: بچه‌های کنکوری  در سال‌جاری مرحله نخست را گذرانده و با نقاط ضعف و قوت خود آشنا هستند و بخش‌های دچار ضعف را تامین کنند. به باور بنده باید داوطلبان از ظرفیت مشاور استفاده کرده و ضعف‌ها در مرحله نخست را برطرف کنند و زمان کافی برای تقویت بخش‌های دیگر داشته باشند.

او ادامه داد: میزان مطالعه دانش آموزان در ایام نوروز متفاوت است، چون بر اساس ویژگی‌های فردی هر داوطلب کنکوری زمان بندی برای مطالعه کنکور متفاوت است، اما دانش آموزان با پایه مناسب بین ۵ تا ۷ ساعت مطالعه در روز می‌توانند به نتایج دلخواه دست یابند و تمرین دروس قبلی در ایام نوروز و رفع اشکال می‌تواند مناسب باشد.

کنکور امسال یک کنکور استاندارد بود و دشواری و آسانی سوالات تناسب داشت و در کل آزمون مناسب برگزار و باعث شد تا دانش آموزان استرسشان کاهش یابد و همین امر در روند برگزاری آزمون داوطلبان مناسب است.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1175937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =