مهارت‌آموزی بر کارآفرینی اولویت دارد/ ارائه برنامه برای حل مشکل بی‌مهارتی فارغ‌التحصیلان

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم معتقد است که مهارت‌آموزی شامل همه دانشجویان می‌شود؛ اما آموزش کارآفرینی فقط برای ۱۰ درصد افراد کاربرد دارد.

محمدسعید سیف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که کارآفرینی موضوع محدودی است، اظهار کرد: انتظار نمی‌رود که هر فارغ‌التحصیلی بتواند کارآفرینی کرده و شرکت تاسیس کند.

نامه وزارت علوم درباره حذف رشته‌های مازاد به بررسی بیشتر نیاز دارد

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با اشاره به این که فقط ۱۰ درصد افراد می‌توانند کارآفرین شوند، افزود: بازار هم کشش بیشتری برای کارآفرینی ندارد. اغلب از فارغ‌التحصیلان باید در شرکت‌ها و صنایع موجود مشغول به کار شوند.

وی با تصریح بر این که مهارت‌آموزی برای دانشجویان ضروری است، گفت: در این راستا، آشنایی جوانان با بازار کار و ضرورت‌های شغلی الزامی است. در تلاش هستیم دانشجویان در دوران تحصیل مهارت‌های شغلی را بیاموزند و در هر جایگاهی که هستند، موثر باشند.

سیف با تاکید بر این که مهارت‌آموزی شامل همه دانشجویان می‌شود؛ اما آموزش کارآفرینی فقط برای ۱۰ درصد افراد کاربرد دارد، یادآور شد: همه افراد به دنبال کارآفرینی نیستند؛ اما همه افراد به شغل نیاز دارند و در این راستا لازم است که مهارت‌های کافی داشته باشند.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در پایان اظهار کرد: در تلاش هستیم برنامه مناسبی برای حل مشکل بی‌مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ارائه دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، وزیر علوم اخیرا درباره ضرورت مهارت آموزی در دانشگاه‌های کشور، اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه و در آیین نامه آموزش های مهارت محور که با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین می شود؛ نحوه مشارکت دستگاه های اجرایی و صنایع خصوصی و دولتی خدماتی در زمینه آموزش های مهارت محور دانشگاهی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1184129

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =