کدام مسئول می‌تواند با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان روزگار بگذراند؟

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد که حقوق حق التدریس معلمان را تنها تا بهمن ماه پرداخت شده است و به ازای هر ماه فقط ١ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان واریز شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه پاشائی خجسته دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (همدان پردیس شهید باهنر) در نامه‌ای خطاب به رضا مراد صحرایی  وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی و حل مشکلات دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شد.

پاسخ صندوق رفاه به مطالبه دانشجویان استخدامی درباره وام دانشجویی

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: بر خود واجب دانستیم که بخشی از  مطالبات بر حق دانشجویان ورودی ٩٨ دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در رشته آموزش ابتدایی را به عرض برسانیم تا شاید اندک تحولاتی در این زمینه رخ دهد. همانطور که مستحضرید، دانشجویان ورودی ٩٨ دانشگاه فرهنگیان در رشته آموزش ابتدایی که تعداد شان اندک هم نیست، به علت کمبود نیروی معلم، بالاجبار و گاها بالاکراه بر سر خدمت فرستاده شده اند.

در این نامه تصریح شده است: حال که در لحظات پایانی سال تحصیلی هستیم، از حضرتعالی تقاضامندیم، مطالبات این دانشجو معلمان را که به عرض می‌رسانیم، در دست اقدام قرار دهید. از دست مسائلی که عمیقا باعث رنجش خاطر این قشر شده است، عدم پرداخت حقوق مکفی در زمان مناسب است.

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: قطعا در جریان هستید که حقوق حق التدریس معلمان را تنها تا بهمن ماه و بعضا تا دی ماه سال ١۴٠١ واریز کرده اند؛ که به ازای هر ماه تنها ١ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان به حساب این دانشجویان واریز شده است. آیا مسئولی هست که مدعی شود می‌تواند با این مبلغ، روزگار گذراند؟ اگر بر این باوریم که باید به مدرسه برگردیم و تحول را از آنجا آغاز کنیم، باید ابتدا به ساکن، به تعهدات مان در قبال معلمان، این پایه ریزان تمدن نوین اسلامی، جامه‌ عمل بپوشانیم.

در این نامه تاکید شده است: با نظر و استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با حفظ شأن و منزلت معلم، معلمی می‌تواند مبدأ و منشأ تحول باشد که با بار علمی بالا و قدرت تربیت اخلاقی و اسلامی وارد کلاس شود و ثمره‌ی آن حس رضایتمندی و ارزشمندی هنگام فراغت از کلاس درس باشد. همچنین، یقینا مطلع هستید که حقوق دانشجومعلمان با مدرک دیپلم محاسبه شده است؛ درصورتی که این دانشجویان، دانشجوی مقطع کارشناسی هستند و گاها جزو نوابغ ملّی نیز هستند.

در این نامه عنوان شده است: آیا مطالبه حقوقی که زحمت آن را کشیده ایم، کار ناروا و ناپسندی است؟ علاوه بر مسائل مالی، از محضر جنابعالی خواستاریم تا برنامه‌ای را مترتب سازید که این یک سال خدمت جَبرانه، به عنوان یک سال از تعهدات خدمت این دانشجویان، حساب شود. ایضاً به علت خستگی های بر تن مانده از یک سال سختی و مشقت در تحصیل و تدریس توأمان پیشنهاد می‌شود به دانشجومعلمان ورودی ٩٨ رشته آموزش ابتدایی لوح تقدیری از سوی وزیر محترم آموزش و پرورش تقدیم شود تا اندک خاطره‌ای خوش از سال اول خدمت، بر جای بماند. پیشاپیش از زحمات و تمهیدات جنابعالی، نسبت به این مطالبات مزید امتنان را داریم.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: امید است حضرتعالی با اهتمام بیشتر به این مسئله، گامی اساسی در راستای تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش، این خاستگاه و کانون تحول در نظام تعلیم و تربیت، بردارید و حتی‌الامکان سعی در ایجاد عدالت در این وزارتخانه داشته باشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهروند IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      2 1
      همه وزیر میایند یکی دوماه شعار میدهند بعد یک دفعه خوابشون میبره درسته که وزیر محترم باید درد دل فرهنگیان را به گوش مقامات مسئول برساند اما وقتی امکانات در اختیار وزیر قرار نمی دهند چه باید بکند ؟ در اون صورت است که وزیر محترم یواش یواش از گفته ها و برنامه های از پیش تعیین شده کنار می کشد و این مشکلات روی هم انباشته و یه دفعه منفجر میشود .
    • سزار IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      1 0
      عجب صبری خدا دارد ،حداقل رتبه بندی را به سر انجام برسانید . ما فرهنگیان چقدر منتظر بی تدبیری دولت باشیم
    • خدیجه محمودی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      سلام توراخدایه فکری هم به حال مربیان پیش دبستانی بکنیدده سال مربی روستاهای دورافتاده باجاده های صعب العبوربدون حقوق وبیمه هستم با سه تابچه کوچیک تنها امیدم اینه که یه روزی استخدام بشم
    • عبدالمالک شه نوازی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      جناب آقای وزیر آموزش و پرورش کدام جانباز شیمیایی با مدرک بالا دکترا رتبه دوبا حقوق پایین با دارو گران باپست پایین می تواند روز گارا می تواند بچرند با احترام عبدالمالک شهنوازی روانشناس بالینی معاون پرورشی مدرسه
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      نیروی آزاد ک مدارس غیر دولتی مشغول کارن از سر مجبوری حقوق ماهیانه ن ا ۱۰۰۰۰میلون تم کمتر آقای محترم
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      0 0
      مسئول پیشکش، بگو، کدام بچه مسئول میتونه با ۱۶۰۰۰۰۰ هزار تو جیبی ،بگذرونه؟