برگزاری مراسم جاماندگان اربعین با حضور گسترده مردم / حضور مقامات در میان خیل عظیم عاشقان حسینی + عکس و فیلم

جاماندگان مراسم پیاده‌روی اربعین با اقامه نماز و قرائت اربعین در میدان امام حسین (ع)، راهی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) شدند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، همزمان با حرکت زائران به سمت کربلا در روز مراسم اربعین حسینی، مراسمی تحت عنوان «لشکر حسین (ع)» برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران و استان‌ها فرصتی را برای دلدادگان اباعبدالله حسین (ع) فراهم کرده، که اگر دلداده‌ای فرصت حضور در کربلا و توفیق زیارت را نداشت، با طی مسافت حدود ۲۰ کیلومتر از میدان آیینی امام حسین (ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) لباس عافیت به تن کند و صواب زیارت را از آنِ خود کند.

بیشتر بخوانید:

اعمال شب و روز اربعین

حدود ۱۰ سال است که این مسیر ۲۰ کیلومتری با حضور زائران رنگ حسینی به خود می‌گیرد و وجب به وجب مسیر با شماره‌گذاری تداعی‌گر عمودهای کربلاست. شروع مسیر عاشقی از میدان امام حسین (ع) ساعت ۶ صبح بعد از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت اربعین است و بعد از آن زائران و کاروان حسینی با نواختن سنج و دمام با هدف زیارت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) راهی می‌شوند.

اربعین

هربعین

از آنجایی که پنج مسیر برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین درنظر گرفته شده، زائران می‌توانند نزدیک‌ترین مسیر به خود را انتخاب کرده و ادامه راه را طی کنند.

اربعین

همراهی مسئولان و مقامات با مردم

درحالی که خیل عظیمی از جمعیت با ذکر عاشقی حسین(ع) و لبیک یا زهرا، لبیک یا مهدی، لبیک یا حسین، لبیک یا عباس به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) هستند آذین بندی قابل توجه مسیر بخصوص ابتدای خیابان هفده‌شهریور توسط ستاد برگزاری یادآور عمودهای طریق حسینی در کربلا است و به نوعی جاماندگان اربعین حسینی همسو و همدل با حاضران کربلا اگرچه با فاصله اما همراه زائران و مجاوران حرمش عزاداری می‌کنند تا مسیرهای تعیین شده پایخت کشورمان حال و هوای بین‌الحرمین به خود گیرد.

اربعین

اربعین

این درحالی است که حضور برخی از مقامات و مسئولان لشکری و کشوری از جمله حجت الاسلام طائب، سردار رحیم صفوی، سردار سرلشکر حسین سلامی فرماندهی کل سپاه پاسداران، فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله تهران؛  فخاری، استاندار تهران؛ سردار محمدیان رئیس پلیس پایتخت در میان خیل عظیم جمعیت نمادی از همدلی، همراهی و هم‌زبان اقشار مختلف مردم و مسئولان کشورمان است.

اربعین

سیل خروشان جمعیت جاماندگان اربعین حسینی در میدان خراسان به سمت میدان شوش و حرم عبدالعظیم حسنی

درحالی که بیش از 2000 موکب مشغول ارایه خدمات مختلف به جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت ایران هستند، هرچه عقربه‌های ساعت به ظهر نزدیک می‌شود، شاهد افزایش جمعیت و تراکم بیشتر عاشقان اباعبدالله برای رسیدن به حرم عبدالعظیم حسنی هستیم تا با زیارت حرم مطهرش دل به کربلا سپرده و عطر حسینی بگیرند. تراکم جمعیت به گونه‌ای است که اکنون مسیرهای تعیین شده در دو لاین رفت و برگشت زیر گام‌های استوار جاماندگان اربعین حسینی قرار گرفته است.  براستی که اکنون تراکم جمعیت افراد در حرکت به سمت حرم مطهر عبدالعظیم حسنی از میدان خراسان به سمت میدان شوش تماشایی است و موج خروشان عاشقان حسین(ع) در این مسیر به‌دلیل جمعیت بالا برای لحظاتی ایست کامل دارد و خیل جمعیت پس چند دقیقه دوباره به حرکت در می‌آید و یادآور این سروده است که می‌گوید: راه عشق پیچ و خمش فرق دارد.

نمازی باشکوه در قبله پایتخت

نوای اذان ظهر پانزدهمین روز از شهریور ماه 1402 شمسی مصادف با اربعین حسینی درحالی فضای پایتخت را عطرآگین کرد که خیل عظیم جاماندگان اربعین حسینی در مسیرهای پنجگانه تعیین شده به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت می‌کردند. در همین حال عزاداران سالار شهیدان هرجا که بودند به جماعت نماز ظهر و عصر را اقامه کردند و قبله تهران هم در مصلی حرم مطهر عبدالعظیم حسنی به امام حجت‌الاسلام قاضی عسکر تولیت استان مقدس سیدالکریم برگزار شد.

,اربعین

رونمایی از مجسمه شیرخواره کربلا در میدان شهر ری

اربعین

همزمان با اربعین حسینی مجسمه شیرخواره کربلا الهام گرفته از تابلو نقاشی به‌نام «علی اصغر حسین» اثر استاد حسن روح الامین، در میدان شهر ری رونمایی شد.

کد خبر: 1197110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =