جاسوس فراری از زندان لندن دستگیر شد

مرد جوانی که با اتهامات مربوط به تروریسم از زندانی در لندن گریخته بود، امروز در منطقه‌ای در غرب این شهر شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دانیل عابد خلیفه، که چند روز پیش با اتهامات مربوط به تروریسم از زندان واند سورث گریخته بود، امروز در منطقه چیسویک در غرب لندن شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید:

جاسوس سوئدی در ایران را بیشتر بشناسید

براساس این گزارش پلیس پس از انجام عملیات جستجوی گسترده و درخواست از مردم برای کمک به شناسایی و یافتن این مرد جوان، پیش از ظهر امروز به وقت محلی موفق به دستگیری وی شد. خلیفه هم اکنون در بازداشتگاه پلیس به سر می برد و مقامات پلیس اعلام کردند که در اسرع وقت اطلاعات لازم و بیشتر در این باره را منتشر خواهند کرد.

نیروهای مسلح پلیس محلی امروز با کمک سگ های آموزش دیده پلیس و توقف و بازرسی از خودروها و پرسش از مردم منطقه، وی را دستگیر کردند.

این در حالی است که پس از فرار این متهم از زندان، خانواده‌اش از او خواسته بودند که خود را تسلیم کند.

دانیل عابد خلیفه، 21 ساله، روز چهارشنبه 6 سپتامبر در حالی که در آشپزخانه زندان مشغول به کار بود خود را به قسمت زیرین یک ون حمل غذا متصل کرده و از این طریق موفق شد از زندان فرار کند.

این سرباز سابق ارتش بریتانیا در زندان «واندسورث» در جنوب لندن منتظر محاکمه خود به اتهامات مرتبط با تروریسم و نیز کار گذاشتن بمب‌های جعلی در پایگاه‌های ارتش بود.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، خلیفه همچنین متهم است که اطلاعات حساس پرسنلی سربازان را از پایگاه اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا برای تحویل به «یک کشور متخاصم» جمع‌آوری می‌کرده است.

رسانه‌های انگلیس از جمله بی‌بی‌سی مدعی شده‌اند که او این اطلاعات را به ایران می‌داده است، اما او تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده است.

گفتنی است عملیات گسترده جستجو برای یافتن او در روزهای گذشته باعث اخلال در پروازهای انگلیس شده است. یورونیوز گزارش داده فرودگاه تدابیر امنیتی را برای کمک به پلیس جهت یافتن او افزایش داده‌اند و این مسئله باعث ایجاد هرج و بی‌نظمی برای مسافران انگلیسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =